Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK KONUT MİMARİSİ II
1 Dersin Adı: TÜRK KONUT MİMARİSİ II
2 Dersin Kodu: SAT4114
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. SEVGİ ÖTÜNÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sevgiotunc @uludag.edu.tr
Dahili tel:55112
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Anadolu konut mimarisini öğrenmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İncelene örnekleri mimari üsluplar açısından tanımlar. Kentlerin nitelikli yapı ve yapı topluluklarının kent dokusunu mimari açıdan ne şekilde etkilediğini örneklerle açıklar. Kent ve mimari üslupları yapı ölçeğinde tanımlayabilir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk konut kültürünün öğrenilmesi;
2 Türk konut kültüründe bölgesel farklılıkların öğrenilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk Evinin gelişimi ve plan türleri
2 Türk Evinin gelişimi ve plan türleri
3 Bursa ve Cumalıkızık Evleri
4 Çanakkale Evleri, İzmir Evleri
5 Manisa / Kula Evleri, Muğla Evleri
6 Ankara Evleri, Eskişehir Evleri,
7 Ara sınav
8 Kayseri Evleri, Konya Evleri
9 Antalya (Kaleiçi) Evleri, Şanlıurfa Evleri
10 Gaziantep Evleri,
11 Hatay Evleri, Mardin Evleri
12 Erzurum Evleri, Kars Evleri
13 Amasya Evleri, Safranbolu
14 Genel tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ELDEM Sedat Hakkı, Türk Evi Plan Tipleri, İstanbul 1955
AREL Ayda, Osmanlı Konut Geleneğinde Tarihsel Sorunlar, İzmir 1982
KÜÇÜKERMAN Önder - GÜNER Şemsi, Anadolu Mirasında Türk Evleri, İstanbul 1995
KÜÇÜKERMAN Ö, Türk Evi, İstanbul 1984
SÖZEN Metin - ERUZUN Cengiz, Anadolu’ da Ev ve İnsan, İstanbul 1992
AKTÜRE, SEVGİ, 19. Yüzyıl Sonunda Anadolu Kenti Mekânsal Yapı Çözümlemesi, Ankara, 1978
KUBAN, DOĞAN, Türk Hayatlı Evi, İstanbul, 1995
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Kütüphane ve/veya internet
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 20 2 40
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 5 0 0 0 4 0 0 4 4 5
OK2 5 0 0 5 0 0 5 0 0 5 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr