1 | Dersin Adı: | TÜRK KONUT MİMARİSİ II |
2 | Dersin Kodu: | SAT4114 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. SEVGİ ÖTÜNÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sevgiotunc @uludag.edu.tr Dahili tel:55112 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Anadolu konut mimarisini öğrenmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İncelene örnekleri mimari üsluplar açısından tanımlar. Kentlerin nitelikli yapı ve yapı topluluklarının kent dokusunu mimari açıdan ne şekilde etkilediğini örneklerle açıklar. Kent ve mimari üslupları yapı ölçeğinde tanımlayabilir |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk Evinin gelişimi ve plan türleri | |
2 | Türk Evinin gelişimi ve plan türleri | |
3 | Bursa ve Cumalıkızık Evleri | |
4 | Çanakkale Evleri, İzmir Evleri | |
5 | Manisa / Kula Evleri, Muğla Evleri | |
6 | Ankara Evleri, Eskişehir Evleri, | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kayseri Evleri, Konya Evleri | |
9 | Antalya (Kaleiçi) Evleri, Şanlıurfa Evleri | |
10 | Gaziantep Evleri, | |
11 | Hatay Evleri, Mardin Evleri | |
12 | Erzurum Evleri, Kars Evleri | |
13 | Amasya Evleri, Safranbolu | |
14 | Genel tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ELDEM Sedat Hakkı, Türk Evi Plan Tipleri, İstanbul 1955 AREL Ayda, Osmanlı Konut Geleneğinde Tarihsel Sorunlar, İzmir 1982 KÜÇÜKERMAN Önder - GÜNER Şemsi, Anadolu Mirasında Türk Evleri, İstanbul 1995 KÜÇÜKERMAN Ö, Türk Evi, İstanbul 1984 SÖZEN Metin - ERUZUN Cengiz, Anadolu’ da Ev ve İnsan, İstanbul 1992 AKTÜRE, SEVGİ, 19. Yüzyıl Sonunda Anadolu Kenti Mekânsal Yapı Çözümlemesi, Ankara, 1978 KUBAN, DOĞAN, Türk Hayatlı Evi, İstanbul, 1995 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Kütüphane ve/veya internet | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 20 | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |