Öğrencinin, iyi bir sanat tarihçisi olabilmesi için arşiv vesikalarını okuyabilecek kadar Osmanlıca öğrenmesini sağlamak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
İlerleyen çalışmalar için temel bir gerekliliktir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenci, Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinlerini okumaya, metinde geçen yabancı kelimelerin anlamlarını öğrenmeye başlar.;
2
Kültür ve sanat metinlerini okuyabilir.;
3
Kültür ve sanat metinlerini okurken yabancı kelimelerin anlamlarını öğrenmeye başlar.;
4
Kültür ve sanat metinlerinin okurken metindeki yabancı kelimelerin hangi babta olduklarını bilir.;
5
Bablar konusunda çalışmalar yapılmaya başlanır.;
6
“İf’âl” babının nasıl yapıldığını ve ne anlama geldiğini bilir.;
7
“Tef’îl”” babının nasıl yapıldığını ve ne anlama geldiğini bilir.;
8
“Mufâ’ale”” babının nasıl yapıldığını ve ne anlama geldiğini bilir.;
9
“İnfi’âl” babının nasıl yapıldığını ve ne anlama geldiğini bilir.;
10
Öğrenci, öğrenmiş olduğu bablar yardımıyla Arapça kökenli kelimeleri kolayca okuyabilir ve anlam verebilir. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye başlanır.
2
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye devam edilir.
3
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye devam edilir.
4
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye devam edilir.
5
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye devam edilir.
6
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye devam edilir.
7
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye devam edilir.
8
Öğretim görevlisi tarafından sanat tarihi öğrencileri için hazırlanmış olan kültür ve sanat metinleri okunmaya ve metinde geçen yabancı kelimelerin anlamları öğrenilmeye devam edilir.
9
Arapça kökenli kelimelerin kolay algılanabilmesi için ism-i fâil ve ism-i mefûl konusu işlenir.
10
Arapça kökenli kelimelerin kolay algılanabilmesi için “ism-i fâil ve ism-i mefûl” konusu işlenir.
11
“İf’âl babı” örnekleriyle işlenir
12
“Tef’îl babı” örnekleriyle işlenir.
13
“Mufâ’ale babı” örnekleriyle işlenir.
14
“İnfi’âl babı” örnekleriyle işlenir.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Hüdavendigar Salnamesi, 1308. Coşkun Ak, Osmanlıca, Bursa 1999.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Sınav ile bilginin ölçülmesi
Açıklama
Bilginin hatırlanması temelinde sonuç odaklı.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
28
2
56
Ödevler
0
15
15
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,97
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU