Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANALİTİK KİMYA
1 Dersin Adı: ANALİTİK KİMYA
2 Dersin Kodu: KIM2219
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BELGİN İZGİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Ümran SEVEN ERDEMİR
Doç. Dr. Önder AYBASTIER
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Belgin İZGİ
Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Kimya Bölümü
16059 Bursa
Tel: 0224 29 41728
e-posta: belgin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kimyasal maddelerin ve kimyasal reaksiyonların özelliklerinin tanınması açısından nitel analizin kimya öğreniminde önemi büyüktür. Öğrencilere temel bilgilerin ve kavramların (derişik, seyreltik, çökelti, kompleks oluşumu, temel elektrokimya, veri değerlendirmesine ait kavramlar vb) verilmesi amaçlanmıştır. Ulusal ve Uluslararası Standart analiz metotları arasında yer alan ve sanayide yaygın olarak kullanım bulan analiz şemalarının geliştirilmesinin temeli olan analitik kavramların öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere, analiz sonuçlarının hatasının belirlenmesi ve olası girişim problemlerinin giderilmesine yönelik analitik düşünce becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler meslek yaşantılarında gerekli olacak ve gıda sanayisinde yaygın olarak kullanım alanı bulan temel analitik kimya bilgilerini öğrenecek, teorik ölçme ve değerlendirme prosedürlerini kullanarak analitik düşünme becerisine sahip olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel kimyasal analiz yöntemlerini bilir,;
2 Sulu çözelti kimyasında derişim hesaplarına hakimdir.;
3 Kimyasal analiz metodunun optimizasyonuna yönelik beceri kazanır,;
4 Analiz sonuçlarını doğruluk ve kesinlik açısından değerlendirebilir,;
5 Kimyasal analiz metodunu laboratuarda uygulayabilir.;
6 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneği kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Analitik kimyanın tanımı, nitel ve nicel analiz kavramları
2 Derişim birimlerinin verilmesi ( kütlesel (yüzde, molalite vb.) ve hacimsel (molarite, normalite, ppm vb.)
3 Çözeltilerin derişim birimleri ile ilgili problemlerin çözümü
4 Kimyasal denge, asit-baz tanımlamaları ve asit ve baz denge sabitlerinin incelenmesi
5 İlk üç haftaya yönelik genel sorular ve çözümleri yanında pH kavramı ve hesaplamalar
6 pH kavramının tampon çözeltilerle birleştirilerek, iyonik şiddet ve aktivite bilgilerinin ne amaçla kullanıldığının vurgulanması
7 Temel elektrokimya kuralları ve formüllerinin çıkartılması
8 Elektrokimyasal reaksiyon tamamlama ve Nernst eşitliğinin kullanılması
9 Asit-Baz titrasyonları ve problemlerin çözülmesi
10 Çöktürme titrasyonları ve problemlerin çözülmesi
11 Kompleks oluşumuna dayalı titrasyonlar ve problemlerin çözülmesi
12 Redoks titrasyonlarının tanıtılması ve problemlerin çözülmesi
13 Gravimetrik analiz ve problemlerin çözülmesi
14 Genel tekrar yapılarak, öğrencilerin sorularının tartışılarak, yeni problemlerin çözülmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Adon R. Gordus, 1985, Schaum’sOutline of TheoryandProblems of AnalyticalChemistry, McGraw-HillCompanies, ISBN 0-07-023795-6 (242 pages)
Douglas A. Skoog, Donald M. West, F. James Holler, 1996, Fundamentals of AnalyticalChemistry, SaundersCollege Publishing, ISBN 0-03-005983-0, 7thedition ( Türkçeye çevirisi: Prof.Dr. Esma Kılıç ve Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Bilim Yayıncılık)
Daniel C. Harris, 1982, QuantitativeChemical Analysis, W. H. FreemanandCompany, 4thedition, ISBN 0-7167-2508 (837 pages)
Prof.Dr. Turgut Gündüz, 2004, Kantitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi Kitabevi, (1322 sayfa)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçmede geleneksel ve yeni tamamlayıcı yaklaşımlar birlikte kullanılacaktır. Geleneksel yöntemler (%80 etkili): 1. Klasik yazılı sınav (2 adet, dönem ortası ve sonunda) Tamamlayıcı yöntemler (%20 etkili): 1. Ders sırasında sorulan sorulara cevapla katılıma göre gözlem/öz değerlendirme Değerlendirme, 20 den az kişilik sınıflarda Bursa Uludağ Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen harf aralıklarına göre, 20 den fazla sınıflarda ise bağıl değerlendirme sistemi ile yapılacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr