1 | Dersin Adı: | DONATI TASARIMI VE KENT MOBİLYALARI |
2 | Dersin Kodu: | PYZ3017-S |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Elvan ENDER ALTAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Elvan ENDER ALTAY Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 16110 Nilüfer/Bursa elvanender@uludag.edu.tr 0 224-294 1639 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yol-otoparklar, zemin elemanları –yüzey kaplamaları, çevreleme elemanları, amfi, sahne, teraslar ve tribünler, kentsel mobilya ve donanımlarının detaylanadırılması konularının verilmesi amaçlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu derste alınan bilgiler, kent mobilyalarının peyzajda kullanım ilkelerinin öğrenilmesine ve özgün nitelikte donatı elemanları tasarımına olanak sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Donatı tasarımı ve kent mobilyaları kavramlarının detaylı olarak açıklanması | |
2 | Donatı tasarımı ve kent mobilyaları kavramlarının detaylı olarak açıklanması | |
3 | Kent mobilyalarının sınıflandırılması, alt yapıya bağlı kent mobilyaları, örnekleri | |
4 | Kent mobilyalarının sınıflandırılması, alt yapıya bağlı olmayan kent mobilyaları, örnekler | |
5 | Donatı kavramı ve donatı tasarımı kavramlarının detaylı olarak anlatılması | |
6 | Donatı tasarımı: Aydınlatma Elemanları | |
7 | Donatı tasarımı: Oturma Elemanları | |
8 | Donatı tasarımı: Oturma Elemanları | |
9 | Donatı tasarımı: Döşeme Elemanları | |
10 | Donatı tasarımı: Sınırlandırma Elemanları | |
11 | Donatı tasarımı: Bilgilendirme ve Yönlendirme Elemanları | |
12 | Donatı tasarımı: Gölgelendirme Elemanları ve Otobüs Durakları | |
13 | Donatı tasarımı: Çiçek saksıları ve Çöp Kutuları | |
14 | Donatı tasarımı: Diğer elemanlar (amfi, sahne, tribün vb.) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Uzun, G., 1999. Peyzaj Konstrüksiyonu. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 125, Kitap Yayın No: 37, Adana. • Harris, C. W., Dines, N. T., Brown, K. D. (Editors), 1998. Time-Saver Standards for Landscape Architecture: Design and Construction Data. McGraw-Hill, New York. • Landphair, H. C., F. Klatt, Jr., 1979. Landscape Architecture Construction. Elsevier, New York. • Harris, C. W., Dines, N. T., Brown, K. D. (Editors), 1998. Time-Saver Standards for Landscape Architecture: Design and Construction Data. McGraw-Hill, New York. • Landphair, H. C., F. Klatt, Jr., 1979. Landscape Architecture Construction. Elsevier, New York. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir ara ve bir final sınavı yapılarak bağıl değerlendirme ile değerlendirilir | |
Açıklama | Ara sınav % 40, final sınavı % 60 oranlarında olmak üzere bağıl değerlendirme yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |