Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: SIN3406
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YAKUP BALANTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Ömür SADİOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SOYUÇOK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. Yakup BALANTEKİN
yakupbalan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi, medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İlkokul haftalık ders çizelgesinde en çok ders saatine sahip olan Türkçe dersinin öğretim yeterliklerinin geliştirilmesi sınıf öğretmeni adaylarının mesleki gelişimini destekleyecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlayabilme.;
2 Konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlayabilme.;
3 Okuma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlayabilme.;
4 Yazma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlayabilme.;
5 Türkçe Dersi Öğretim Programını tanıyabilme.;
6 Türkçe ders kitabında yer alan metinleri işleyebilme.;
7 Türkçe dersi için ölçme ve değerlendirme araçları hazırlayabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dinleme becerisi ve özellikleri.
2 Konuşma becerisi ve özellikleri.
3 Okuma becerisi ve özellikleri.
4 Yazma becerisi ve özellikleri.
5 Türkçe dersi öğretim programı Ders kitabı Temalar
6 Dinleme metinlerinin işlenişi.
7 Okuma metinlerinin işlenişi.
8 Okuma metinlerinin işlenişi.
9 Metin ve türlerini inceleme.
10 Metin ve türlerini inceleme.
11 Metinler için etkinlikler tasarlama.
12 Metinler için etkinlikler tasarlama.
13 Ölçme ve değerlendirme aracı hazırlama.
14 Yanlış analizi envanterini kullanabilme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Türkçe Öğretimi, Hayati Akyol
Türkçe Öğretiim, Hayati Akyol, Ayfer Şahin
Türkçe Öğretimi Yaklaşım ve Modeller, Firdevs Güneş
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sınav.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,07
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 2 0 0 0 2 0 0 1 0 0 2 0 0 0 0
OK2 0 0 1 0 1 0 0 2 0 0 1 0 0 1 0 3
OK3 2 2 0 2 0 0 2 0 0 2 0 0 1 0 2 0
OK4 0 0 1 1 1 0 0 0 2 0 0 2 0 2 0 0
OK5 2 0 2 0 0 0 3 0 0 1 0 0 0 2 0 2
OK6 3 0 0 0 3 0 0 1 0 0 2 0 2 0 0 0
OK7 1 0 0 0 2 1 0 0 0 0 2 0 0 0 2 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr