Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TOPLUMSAL CİNSİYET VE EĞİTİM
1 Dersin Adı: TOPLUMSAL CİNSİYET VE EĞİTİM
2 Dersin Kodu: SIN2002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RÜYAM KÜÇÜKSÜLEYMANOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu
ruyamk@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders, eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmaları; eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesini ve toplumsal sınıf, cinsiyet, cinsel yönelim, etnik köken, inanç gibi toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılmasını içermektedir./
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kendi özel yaşamlarındaki, eğitim sistemindeki ve toplumun bütünündeki ayrımcılıkları fark eder; bunları değerlendirir ve bu uygulamalara karşı durur, bilinç ve yeterliğini geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Katılımcılar eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirebilir;
2 Katılımcılar Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarını anlar.;
3 Katılımcılar toplumdaki ayrımcılığın eğitime olan etkisini açıklar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmalar
2 Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmaları
3 Eşitlik/eşitsizlik ve ayrımcılık kavramlarının ve uygulamalarının tarihsel ve toplumsal temellerinin kavranmasına yönelik okuma ve tartışmaları
4 Eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesi
5 Eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesi
6 Eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların, toplumsal yapı ve toplumsal güç ilişkileri açısından değerlendirilmesi
7 Ara Sınav
8 Cinsiyet, cinsel yönelim ayrımcılığı
9 Etnik Köken ayrımcılığı
10 İnanç ayrımcılığı
11 hToplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılmasını
12 Toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılmasını
13 Toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılmasını
14 Toplumsal/kültürel farklılıklar temelinde gerçekleşen ayrımcılıkların eğitim sisteminde nasıl yaşandığına ilişkin örneklerin tartışılmasını
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Balta, Evren (2005) “ Bitmeyen Çocukluk, Erken Yetişkinlik ve Yeni Kapitalizm”, Birikim. Nisan.
Bora, Tanıl (1995) “Türkiye’de Milliyetçilik Söylemleri: Melez Bir Dilin Kalın Lügatı”, Milliyetçiliğin Kara Baharı. İstanbul: Birikim Yayınları. s.95-131
Bottomore, T.B. (1997). Seçkinler ve Toplum. İkinci Baskı. (Çev. Erol Mutlu) Ankara: Gündoğan Yayınları.
Bora, Tanıl (1995) “Yeni Türk Milliyetçiliğinin İki Yüzü”, Milliyetçiliğin Kara Baharı. İstanbul: Birikim Yayınları. s.71-94.
Bowles, Samuel ve Herbert Gintis (1996) Demokrasi ve Kapitalizm (Çev.O. Akınhay) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. s.155-200
Ercan, Fuat (1996) Gelişme Yazını Açısından Modernizm, kapitalizm ve Azgelişmişlik. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
Nagel, Joane (2000) “Erkeklik ve Milliyetçilik: Ulusun İnşasında Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik” (Çev. Aksu Bora), Vatan Millet Kadınlar (Der. A. G. Altınay) İstanbul: İletişim Yayınları. s.58-94
Spring, Joel (1997) Özgür Eğitim. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr