Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK ÖĞRETİMİ II
1 Dersin Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİ II
2 Dersin Kodu: SIN3010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YELİZ YAZGAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: İş Tel 0224.2755024
e-mail: yazgany@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sınıf Öğretmenliği adaylarına; ilköğretim matematik müfredatını tanıtmak, çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tanıtma, sınıf ortamlarında bu yaklaşımların uygulamalarını yaptırma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi programındaki öğrenme alanları, kazanımlar ve amaçlar hakkında fikir sahibi olmaları, öğretim yöntem ve tekniklerini tanımaları, değerlendirme ile ilgili temel yöntemleri kullanabilmeleri beklenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İlköğretim matematik dersi öğretim programını tanıyabilecek;
2 Matematik öğretimi programındaki öğrenme alanları, kazanımlar ve amaçlar hakkında fikir sahibi olabilecek;
3 Matematik öğretiminde kullanacağı sınıf içi öğretim yöntem ve teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerileri kazanabilecek;
4 Matematik öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri tanır, öğretim materyalleri geliştirebilecek;
5 Matematik öğretiminde kullanacağı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanıyacak, ölçme araçları geliştirebilecek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme
2 Tablo ve Grafikler program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
3 Geometri öğretimin önemi Geometri öğretiminin genel amaçları Geometri öğretiminde dikkat edilecek noktalar Geometrinin tarihçesi Geometri araç gereçlerinin tanıtımı
4 Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri
5 Geometrik cisimler ve öğretimi Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
6 Öklit geometrisinin temel taşları(nokta,doğru,ışın,doğru parçası,düzlem) Açı ve açı çeşitleri Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
7 Düzlemsel şekil ve düzlemsel bölge Çokgenler,dörtgenler ve öğretimi Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri
8 Çember, daire,simetri ve öğretimi Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
9 Ölçme Çocukta ölçme fikrinin gelişimi Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
10 Uzunlukları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
11 Geometrik şekillerin çevre ve alanı Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
12 Sıvıları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Geometrik cisimlerin hacmi ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
13 Tartma, zaman ölçüleri ve paralarımız Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
14 Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Murat Altun, Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi
Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri
George Polya, Nasıl Çözmeli?
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı yoklama
Açıklama Kısa ve uzun cevaplı, çoktan seçmeli, doğru-yanlış tipi sorular kullanılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 3 10 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 4 3 5 5 1 1 1 1 1 1 4 5 5 1
OK2 5 4 4 3 5 5 1 1 1 1 1 1 4 5 5 1
OK3 5 4 4 3 5 5 1 1 1 1 1 1 4 5 5 1
OK4 5 1 1 1 5 5 1 1 1 1 1 4 1 5 1 1
OK5 5 1 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1 5 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr