Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEYKEL V (S.S.A)
1 Dersin Adı: HEYKEL V (S.S.A)
2 Dersin Kodu: RES4605
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RENGIN SOLMAZ SÖNMEZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: RENGİN SÖNMEZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: RENGİN SÖNMEZ
renginss@hotmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, yaşanılan olay ve kavramları üç boyutlu plastik sanat objesi olarak ifade edebilme yetisi kazandırmaktır ve yaratıcılığın gelişmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, öğretmen adayların mesleki gelişimlerinde çeşitli malzemelerle üretimler deneyimleyerek, öğrencilere üç boyutlu çalışmalar yaptırabilecek teorik ve pratik becerileri kazandıracaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Toplumun yaşadığı olay ve kavramları analiz edebilme.;
2 Yaşanılan olay ve kavramları analiz etmek ve biçime dönüştürerek yeni bakış açıları geliştirebilme;
3 Farklı malzemeleri bir arada kullanabilme ve geliştirebilme;
4 Sanat kavramlarını analiz edebilme;
5 Sanat kavramları ve kaynaklarını kullanabilme;
6 Sanat kavramları ve kaynaklarını kullanarak söyleşi, sergi ve konferans düzenleyebilme;
7 Üç boyutlu sanat öğretimine ilişkin mesleki gelişim sağlayabilme;
8 Görsel sanat eğitimine yeni öğrenme ve öğretme teknikleri geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 20.yy.da Heykel sanatının gelişimi ile ilgili bilgilendirme Mitolojik karakter yorumu eskiz seçimi ve uygulama
2 20.yy.da Heykel sanatının gelişimi ile ilgili bilgilendirme Mitolojik karakter yorumuna devam edilecek
3 20.yy.da Heykel sanatının örnekleri inceleme Kalıp alma (Polyester)
4 20.yy.da Heykel sanatı ve sanatçıları ve eserleri inceleme Figüratif, konulu çalışma. Konular: Dans, spor, sevgi, güç, vb.
5 20.yy.da Heykel sanatı ve sanatçıları ve eserleri inceleme Figüratif(konulu) çalışmaya devam edilecek.
6 20..yy soyut heykel gelişimi ve mekan problemi inceleme Kalıp alma (Polyester)
7 20..yy soyut heykel gelişimi ve mekan problemi inceleme Kalıp alma (Polyester)
8 Mekan ve heykel bütünlüğü örnekler üzerinde inceleme Soyut ahşap yontu çalışması
9 Mekan ve heykel bütünlüğü örnekler üzerinde inceleme Çalışmaya devam edilecek
10 Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu Patine ve boya işlemleri yapılacak.
11 Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu Soyut metal heykel çalışması için eskiz seçimi
12 Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu Soyut metal heykel çalışmasına devam edilecek.
13 Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu Metal heykel çalışmasına devam edilecek
14 Seçilen 20.yy heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu Metal heykelin patine işlemleri ve eleştiri yapılacak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: *BAYSAL, Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979
*BAYSAL, Grek, Klasik Devir Heykeli, Ankara 1967
*BAYSAL, Yusuf, Helenistik Devir Heykeli
*GÜLTEKİN, Yılmaz, Heykel ve Modelaj, İzmir, 1972
*RİCHTER, Gisera, Yunan Sanatı, Cem Yayın Evi
*BİLGE, Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982
*Sanat Dünyamız, Sayı, 59, 1995
*Sanat Dünyamız, Sayı 65, 1998
*CONTİ, Flavio, Rönesans Sanatını Tanıyalım, İstanbul, 1982
*ERDEM, Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992
*ENİS, Batur, Modernizmin Serüveni, İstanbul 2000
*MURRAY, Linda, Michelangelo, London, 1992
*PINET, Helene, Rodin, New Horizons
*SÖNMEZ, Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991
*HARRISON, Charles, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları, 2011
*Plastik Sanatlar Alanındaki Tüm Yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sınav tipi ve ürün değerlendirme.
Açıklama Mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 3 1 1 1 4 1 5 4 1 3 3 1 1 1 1
OK2 5 4 1 3 1 4 1 5 4 1 3 3 1 1 1 1
OK3 4 4 1 4 1 3 1 5 5 1 4 1 1 1 1 1
OK4 4 1 5 4 1 4 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1
OK5 3 1 5 3 1 4 1 5 4 1 4 3 1 1 1 1
OK6 1 1 5 1 1 1 1 5 4 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 5 5 1 1 1 4 4 1 1 1 1 1 1 1
OK8 5 4 0 4 1 1 1 5 4 1 1 4 1 4 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr