Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GRAFİK TASARIMI III (S.S.A)
1 Dersin Adı: GRAFİK TASARIMI III (S.S.A)
2 Dersin Kodu: RES3603
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ENGIN KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü. Eğt. Fak. G.S.E.B Resim-İş Eğt. A.B.D. Görükle Kampüsü Nilüfer/ BURSA
0224 360 70 45
ekorkmaz@uludag.edu
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye tasarım yetisi kazandırmanın yanı sıra öğe ve imgelere akıl ve sezgi yolu ile yeni fonksiyonlar kazandırmasını sağlayacak yaratıcılığını geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Görsel Sanatlar dersi öğretmeninin sahip olması gereken tasarım yapabilme yeterliliğinin yanı sıra, grafik tasarım alanına ait teorik bilgilerin kazandırılması.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Grafik tasarımın uygulama alanlarını tanıyabilme.;
2 Grafik simgelere ulaşabilmek için çıkış noktalarını öğrenebilme.;
3 Grafik teknikler, aletler ve malzemeleri kullanabilme;
4 Grafik tasarımın Dünya ve Türkiye deki tarihsel gelişimini bilmek.;
5 Başarılı bir grafik tasarım ürününü üretebilme.;
6 Sanat eğitimi öğrencisi olarak araştırma, öğrenme coşkusuna sahip olabilme;
7 Tasarımda yeni yaklaşımlar deneyebilme. ;
8 Özgün tasarımlar yapabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma. Güz dönemi içeriğinin öğrencilerle tartışılması. Sevgi, neşe, ölüm, korku, vb. kelimelerden her öğrenci için üç tanesinin belirlenmesi
2 Tipografik karakterlerin sınıflandırılması tipografik ölçüler, yazı ailesinin tanıtılması Seçilmiş kelimelere uygun yazı karakterlerinin ve puntoların belirlenmesi.
3 Tipografik söz diliminin anlatılması, konularının anlatılması. Üretilen taslaklar içerisinden altı tanesinin belirlenmesi ve üzerinde ortak karara ulaşılan bir taslağın A4 kağıda temiz olarak uygulanması.
4 Tipografik mesaj, okunaklılık konularının açıklanması. Her öğrencinin kurumsal kimlik konsepti oluşturması ve amblem taslaklarına başlanması.
5 Grafik simgeler nelerdir örneklerle anlatılması Kurumsal kimlik konseptlerin incelenmesi. Amblem taslak çalışmalarına devam edilmesi
6 Simgelerin sınıflandırılması, başarılı evrensel simge örneklerinin gösterilmesi. Genel Tekrar
7 Genel Tekrar Daha önce hazırlanmış olan kurumsal kimlik konseptine uygun olarak logo taslaklarına başlanması. Başarılı örneklerin incelenmesi.
8 İletişim nedir? İletişim kurma sebepleri nelerdir anlatılması.. Logo uygulamasının tamamlanması seçilmiş olan taslağın A4 kağıdında uygulanması.
9 İletişim süreci ve grafik iletişim nedir konularının anlatılması. Konu belirlemesi, belirlenen konu çerçevesinde gerekli teorik içeriğin ve görsel unsurların araştırılması tasarlanması
10 Kitap tasarımı konusunun anlatılması usta tasarımcıların örneklerinin gösterilmesi. Hazırlanmış olan teorik içerik ve destekleyici görsel unsurların bir sayfa düzeni içerisinde bir araya getirilmesi.
11 Kitap tasarımında değerlendirme kriterleri nelerdir açıklanması. Sayfa düzeni uygulamasında belirlenmis olan konuya uygun olarak kitap kapağı taslaklarına başlanması.
12 Kitap kapağı tasarımı konusunun anlatılması. Hazırlanmış olan taslakların kritiğinin yapılması. Uygun teknik ve malzemelerin belirlenmesi, uygulama çalışmalarının yapılması.
13 Sait MADEN ile bağlantılı olarak Çağdaş Türk Grafik Sanatının Gelişim Süreci Uygulama çalışmalarının tamamlanması ve teslim edilmesi.
14 Criticizing the prepared drafts. Determination of suitable techniques and materials, making application studies.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -BERGER, John ‘’Görme Biçimleri’’.Metis Yayınları, İstanbul 1990
-GENÇ, Adem ,Sipahioğlu Ahmet. ‘’Görsel Algılama ve Sanatta Yaratıcı Süreç’’. Sergi yayınevi , İzmir 1990
-GOMBRİCH ,E.H ‘Sanat ve yanılsama’.Remzi Kitabevi, İstanbul 1992
-KILINÇ, Levend. ‘Görüntü estetiği’.Y.K.Y. İstanbul 1994
‘Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar I,II,III’.G.M.K. İstanbul 1987
-SARIKAVAK,N.Kemal ‘Tipografinin Temelleri’.Doruk yayınları,Ankara 1997
- BECER, Emre ‘İletişim ve Grafik Tasarım’.Dost Kitabevi , Ankara 1997
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi.Teorik kazanımların yazılı bir sınav ile ölçülmesi.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 2 1 1 1 1 1 2 3 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 2 3 2 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 2 1 1 1 1 3 2 1 1 1 1 1 2 1 1
OK5 1 1 2 1 3 1 1 1 2 3 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 2 2 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 2 1
OK7 2 1 1 1 2 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr