1 |
Dersin Adı: |
GRAFİK TASARIMI III (S.S.A) |
2 |
Dersin Kodu: |
RES3603 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. ENGIN KORKMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü. Eğt. Fak. G.S.E.B Resim-İş Eğt. A.B.D. Görükle Kampüsü Nilüfer/ BURSA 0224 360 70 45 ekorkmaz@uludag.edu |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrenciye tasarım yetisi kazandırmanın yanı sıra öğe ve imgelere akıl ve sezgi yolu ile yeni fonksiyonlar kazandırmasını sağlayacak yaratıcılığını geliştirmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Görsel Sanatlar dersi öğretmeninin sahip olması gereken tasarım yapabilme yeterliliğinin yanı sıra, grafik tasarım alanına ait teorik bilgilerin kazandırılması. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Tanışma. Güz dönemi içeriğinin öğrencilerle tartışılması. |
Sevgi, neşe, ölüm, korku, vb. kelimelerden her öğrenci için üç tanesinin belirlenmesi |
2 |
Tipografik karakterlerin sınıflandırılması tipografik ölçüler, yazı ailesinin tanıtılması |
Seçilmiş kelimelere uygun yazı karakterlerinin ve puntoların belirlenmesi. |
3 |
Tipografik söz diliminin anlatılması, konularının anlatılması. |
Üretilen taslaklar içerisinden altı tanesinin belirlenmesi ve üzerinde ortak karara ulaşılan bir taslağın A4 kağıda temiz olarak uygulanması. |
4 |
Tipografik mesaj, okunaklılık konularının açıklanması. |
Her öğrencinin kurumsal kimlik konsepti oluşturması ve amblem taslaklarına başlanması. |
5 |
Grafik simgeler nelerdir örneklerle anlatılması |
Kurumsal kimlik konseptlerin incelenmesi. Amblem taslak çalışmalarına devam edilmesi |
6 |
Simgelerin sınıflandırılması, başarılı evrensel simge örneklerinin gösterilmesi. |
Genel Tekrar |
7 |
Genel Tekrar |
Daha önce hazırlanmış olan kurumsal kimlik konseptine uygun olarak logo taslaklarına başlanması. Başarılı örneklerin incelenmesi. |
8 |
İletişim nedir? İletişim kurma sebepleri nelerdir anlatılması.. |
Logo uygulamasının tamamlanması seçilmiş olan taslağın A4 kağıdında uygulanması. |
9 |
İletişim süreci ve grafik iletişim nedir konularının anlatılması. |
Konu belirlemesi, belirlenen konu çerçevesinde gerekli teorik içeriğin ve görsel unsurların araştırılması tasarlanması |
10 |
Kitap tasarımı konusunun anlatılması usta tasarımcıların örneklerinin gösterilmesi. |
Hazırlanmış olan teorik içerik ve destekleyici görsel unsurların bir sayfa düzeni içerisinde bir araya getirilmesi. |
11 |
Kitap tasarımında değerlendirme kriterleri nelerdir açıklanması. |
Sayfa düzeni uygulamasında belirlenmis olan konuya uygun olarak kitap kapağı taslaklarına başlanması. |
12 |
Kitap kapağı tasarımı konusunun anlatılması. |
Hazırlanmış olan taslakların kritiğinin yapılması. Uygun teknik ve malzemelerin belirlenmesi, uygulama çalışmalarının yapılması. |
13 |
Sait MADEN ile bağlantılı olarak Çağdaş Türk Grafik Sanatının Gelişim Süreci |
Uygulama çalışmalarının tamamlanması ve teslim edilmesi. |
14 |
Criticizing the prepared drafts. Determination of suitable techniques and materials, making application studies. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-BERGER, John ‘’Görme Biçimleri’’.Metis Yayınları, İstanbul 1990 -GENÇ, Adem ,Sipahioğlu Ahmet. ‘’Görsel Algılama ve Sanatta Yaratıcı Süreç’’. Sergi yayınevi , İzmir 1990 -GOMBRİCH ,E.H ‘Sanat ve yanılsama’.Remzi Kitabevi, İstanbul 1992 -KILINÇ, Levend. ‘Görüntü estetiği’.Y.K.Y. İstanbul 1994 ‘Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar I,II,III’.G.M.K. İstanbul 1987 -SARIKAVAK,N.Kemal ‘Tipografinin Temelleri’.Doruk yayınları,Ankara 1997 - BECER, Emre ‘İletişim ve Grafik Tasarım’.Dost Kitabevi , Ankara 1997 |
24 |
Değerlendirme |
|