Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: MBS0002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MELTEM YILDIZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üy. Meltem YILDIZ
meltemyildiz@uludag.edu.tr
0224 2942171
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, geleceğin öğretmeni olan öğrencilerin çocuk psikolojisini anlamalarını sağlamak ve ruh sağlığının önemini kavramalarına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Geleceğin öğretmenleri okul öncesi, ilkokul, orta okul ve lise düzeyinde çocuk ve ergenlerle ilgilenmektedir. Bu nedenle çocuk psikolojini anlamaları çok büyük önem taşımaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilir ve bu alanın tarihsel gelişimini açıklayabilir;
2 Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilir;
3 Çocukların duygusal, sosyal, cinsel, bilişsel ve bedensel gelişimlerini açıklayabilir;
4 Çocuklarda duygusal ve davranışsal sorunlarını anlayabilir ve açıklayabilir;
5 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı konusunda bilgi ve beceri sahibi olur;
6 Çocukluk dönemindeki uyum problemlerini gelişimsel bir perspektifle açıklayabilir;
7 Çocuklardaki davranış sorunları için neler yapmak gerektiğini bilir ve harekete geçebilir;
8 Bir problemle karşılaştığında farklı çözüm yolları denemeye çalışır;
9 Özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur;
10 Bireysel farklılıkların önemini kavrar ve her çocuğa bu bağlamda yaklaşır ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi
2 Gelişimin Doğası ve Temel Kavramlar
3 Çocuk Gelişimi Kuramları
4 Bebeklik Döneminde Gelişim
5 Erken Çocuklukta Gelişim
6 Son Çocuklukta Gelişim
7 Okul Çağı Çocuğunda Ahlaki Gelişim
8 Çocuğun Yakın Çevresi
9 Oyun ve Çocukta İlgiler
10 Ergenlik Dönemi ve Sorunları
11 Çocukluk ve Ergenlikte Uyum ve Davranış Bozuklukları
12 Dijital Dünyada Çocuk
13 Cinsel Gelişim ve Eğitim
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2019.
Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs.
Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge.
Onur, B. (2005). Türkiye'de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge.
Bryson,T. P. & Siegel, D. J. (2019). Dramsız Disiplin, İstanbul: Pegasus Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu, çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma
Açıklama Final sınavında derste işlenen konuların yanı sıra önerilen okuma kitabından da sorular yer almaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 62 62
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 2 1 3 1 1 1 3 2 1 1 1
OK2 3 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 1 1
OK3 1 2 1 1 2 2 3 2 1 1 1 2 3 2 1 2
OK4 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK5 1 2 3 2 1 1 1 2 2 1 2 2 1 1 1 1
OK6 1 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2
OK7 1 2 1 2 1 2 1 1 1 2 3 2 2 1 2 2
OK8 1 3 2 1 2 2 1 2 1 1 1 1 2 3 3 2
OK9 1 1 2 3 2 2 2 2 2 4 3 1 1 2 1 2
OK10 2 2 2 1 2 1 1 2 2 2 2 3 3 2 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr