1 | Dersin Adı: | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MBS0002 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MELTEM YILDIZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üy. Meltem YILDIZ meltemyildiz@uludag.edu.tr 0224 2942171 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, geleceğin öğretmeni olan öğrencilerin çocuk psikolojisini anlamalarını sağlamak ve ruh sağlığının önemini kavramalarına yardımcı olmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Geleceğin öğretmenleri okul öncesi, ilkokul, orta okul ve lise düzeyinde çocuk ve ergenlerle ilgilenmektedir. Bu nedenle çocuk psikolojini anlamaları çok büyük önem taşımaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | |
2 | Gelişimin Doğası ve Temel Kavramlar | |
3 | Çocuk Gelişimi Kuramları | |
4 | Bebeklik Döneminde Gelişim | |
5 | Erken Çocuklukta Gelişim | |
6 | Son Çocuklukta Gelişim | |
7 | Okul Çağı Çocuğunda Ahlaki Gelişim | |
8 | Çocuğun Yakın Çevresi | |
9 | Oyun ve Çocukta İlgiler | |
10 | Ergenlik Dönemi ve Sorunları | |
11 | Çocukluk ve Ergenlikte Uyum ve Davranış Bozuklukları | |
12 | Dijital Dünyada Çocuk | |
13 | Cinsel Gelişim ve Eğitim | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2019. Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs. Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge. Onur, B. (2005). Türkiye'de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge. Bryson,T. P. & Siegel, D. J. (2019). Dramsız Disiplin, İstanbul: Pegasus Yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Açık uçlu, çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma | |
Açıklama | Final sınavında derste işlenen konuların yanı sıra önerilen okuma kitabından da sorular yer almaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 62 | 62 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |