Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARMONİ I
1 Dersin Adı: ARMONİ I
2 Dersin Kodu: MUZ2309
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DORUK ENGÜR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok
doruk@uludag.edu.tr
+90 (224) 294 09 58
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yan dereceler ile yedili ve dokuzlu akorları içeren bağlantıları kullanarak piyanoda eşlik oluşturmak ve uygun eserlerin armonik analizini yapmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Batı müziği teorisi ve çokseslilik ile ilgili bilgi sahibi olur. Tonal ezgileri çoksesli hali getirebilir, basit eşlik modelleri oluşturabilir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dominant 7 akorunun ve çevrimlerinin kuruluşunu kavrayabilme ve akora ait bağlantılar yapabilme;
2 Majör ve minor dizilerde yan derecelerin yapısı ve özelliklerini kavrayabilme;
3 VI. derece akoru ve işlevini kavrayabilme ve akora ait bağlantılar yapabilme;
4 II. derece akoru ve işlevini kavrayabilme ve akora ait bağlantılar yapabilme;
5 II7 akorunun kök ve çevrimlerini kavrayabilme ve akorlara ait bağlantılar yapabilme;
6 VII7 akorunun kök ve çevrimlerini kavrayabilme ve akorlara ait bağlantılar yapabilme;
7 D9 akorlarını kavrayabilme ve akorlara ait bağlantılar yapabilme;
8 II9 akorlarını kavrayabilme ve akorlara ait bağlantılar yapabilme;
9 III. derece akoru ve işlevini kavrayabilme ve akora ait bağlantılar yapabilme;
10 Marş armoni kullanarak armonize yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dominant 7 Akoru
2 Dominant 7 Çevrimleri
3 VI. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı
4 VI. Derece Akorunun Subdominant fonksiyonlu kullanımı
5 II. Derece Akoru
6 II7 ve Çevrimleri
7 VII7 akoru ve çevrimleri
8 II7, VII7, V7 ve çevrimlerini içeren bağlantılar
9 D9 akoru
10 II9 akoru
11 III. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı
12 III. Derece Akorunun Dominant Fonksiyonlu kullanımı
13 Marş armoni
14 Genel Tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası
Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning
Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi.
Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi.
Usman, O. (2017). Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz Cilt 2: Temel Armoni. Konya: Eğitim Yayınevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Verilen soprano veya bas partisinin armonize edilmesi ve uygun şifrelerin akorların altına yazılması istenir
Açıklama Ölçme ve değerlendirme tekniği: Armonize sorusu sorularak öğrencinin öğrendiklerini kullanarak verilen ezgiyi dört partili hale getirme düzeyi değerlendirilir. Değerlendirme: Akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak bağıl olarak değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 58
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,93
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK8 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK9 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK10 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr