1 | Dersin Adı: | ARMONİ I |
2 | Dersin Kodu: | MUZ2309 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DORUK ENGÜR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok doruk@uludag.edu.tr +90 (224) 294 09 58 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yan dereceler ile yedili ve dokuzlu akorları içeren bağlantıları kullanarak piyanoda eşlik oluşturmak ve uygun eserlerin armonik analizini yapmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Batı müziği teorisi ve çokseslilik ile ilgili bilgi sahibi olur. Tonal ezgileri çoksesli hali getirebilir, basit eşlik modelleri oluşturabilir |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dominant 7 Akoru | |
2 | Dominant 7 Çevrimleri | |
3 | VI. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı | |
4 | VI. Derece Akorunun Subdominant fonksiyonlu kullanımı | |
5 | II. Derece Akoru | |
6 | II7 ve Çevrimleri | |
7 | VII7 akoru ve çevrimleri | |
8 | II7, VII7, V7 ve çevrimlerini içeren bağlantılar | |
9 | D9 akoru | |
10 | II9 akoru | |
11 | III. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı | |
12 | III. Derece Akorunun Dominant Fonksiyonlu kullanımı | |
13 | Marş armoni | |
14 | Genel Tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi. Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi. Usman, O. (2017). Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz Cilt 2: Temel Armoni. Konya: Eğitim Yayınevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Verilen soprano veya bas partisinin armonize edilmesi ve uygun şifrelerin akorların altına yazılması istenir | |
Açıklama | Ölçme ve değerlendirme tekniği: Armonize sorusu sorularak öğrencinin öğrendiklerini kullanarak verilen ezgiyi dört partili hale getirme düzeyi değerlendirilir. Değerlendirme: Akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak bağıl olarak değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |