1 | Dersin Adı: | Böbrek Fizyolojisi |
2 | Dersin Kodu: | VFZ6005 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Füsun AK SONAT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Füsun Ak Sonat fusunak@uludag.edu.tr +90 224 294 1229 Uludağ Üniv. Veteriner Fak. Fizyoloji Anabilim Dalı Bursa Turkey 16059 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.veteriner.uludag |
19 | Dersin Amacı | Böbreğin yapısını ve görevlerini tanımlamak ve yorumlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | böbreğin fizyolojisi hakkında öğrencilerin bilgi ve tecrübelerini arttırmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Böbreklerin Görevleri | |
2 | Böbreklerde kan akımı | |
3 | Nefron , nefronun yapısı | |
4 | Proksimal tubuller, henle kulpu, Distal tubuller, toplama kanalları | |
5 | Jugstaglomeruler aygıt ve onu oluşturan hücreler | |
6 | Böbrek dolaşımında basınç farkları | |
7 | su, glikoz, bikarbonat, potasyumi kalsiyum, fosfat, sodyum ve klor geri emilimi | |
8 | Henle kulpu ve vasa rektanın idrarı yoğunlaştırması | |
9 | Distal tubullerin görevi | |
10 | Klirens | |
11 | Böbreklerde maksimal transport | |
12 | Karşılaştırmalı renal fizyoloji | |
13 | Böbrek metabolizması | |
14 | İşeme (Micturition) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- NOYAN, A. Yaşamda ve Hekimlikte Fizyoloji, Meteksan Ankara, 2005. 2- GUYTON, AC. HALL JE. Textbook of Medical Physiology, Saunders, 2005. 3- YILMAZ, B. Fizyoloji. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000. 4- Swenson, M. J. Duke’s Physiology of Domestic Animals, 10. Ed. Cornell University, Press, Ithaca New York, 1984. 5- Frandso RD, Wilkw WL, Fails AD, Anatomy and Physiology of Farm Animals 7th Edition, USA, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 75 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 25 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 75 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |