Dersin amacı ilköğretim matematik eğitimi bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kendi alan öğretiminde robotik ve kodlamaya ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21. yüzyıl becerilerinin öneminin sürekli arttığı günümüzde, robotik ve kodlama uygulamaları matematik disiplinini de kapsayacak şekilde yaygınlaşmıştır. Bu nedenle öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine başlamadan önce bu bilgi ve becerilere sahip olmaları önem arz etmektedir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Robotik ve kodlamaya ilişkin temel kavramaları açıklar;
2
Matematik eğitiminde kullanılan robotik ve kodlama araç gereçlerini tanır;
3
Matematik eğitiminde kullanılan robotik ve kodlama araç gereçlerini kullanabilir;
4
Matematik eğitimi için robotik ve kodlama içeren öğrenme etkinliklerini tasarlar;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin genel tanıtımı ve ders izlencesinin sunulması
2
Robotik ve kodlamanın tanımı ve tarihçesi
3
Matematik eğitimi için 21. Yüzyıl becerileri ve bilgisayarca düşünme becerilerinin önemi
4
Robotik ve Kodlamaya giriş ve temel kavramlar
5
Robotik ve Kodlamaya giriş ve temel kavramlar
6
Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan yazılım araçları
7
Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan yazılım araçları
8
Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan donanım araçları
9
Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan donanım araçları
10
Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan donanım araçları
11
Matematik eğitimine özel robotik ve kodlama etkinlikleri
12
Matematik eğitimine özel robotik ve kodlama etkinlikleri
13
Matematik eğitimine özel robotik ve kodlama etkinlikleri
14
Genel tekrar ve özet
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
https://robocodeproject.com/ (Avrupa Birliği Projesi) STEM Eğitimi Uygulamaları 1 -, Pusula Yayıncılık STEM Eğitimi Uygulamaları 2 -, Pusula Yayıncılık
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ara sınav ve final sınavında test uygulanacaktır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
5
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU