Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ROBOTİK KODLAMA
1 Dersin Adı: MATEMATİK EĞİTİMİNDE ROBOTİK KODLAMA
2 Dersin Kodu: İMÖ0026
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM UZUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: auzun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı ilköğretim matematik eğitimi bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kendi alan öğretiminde robotik ve kodlamaya ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 21. yüzyıl becerilerinin öneminin sürekli arttığı günümüzde, robotik ve kodlama uygulamaları matematik disiplinini de kapsayacak şekilde yaygınlaşmıştır. Bu nedenle öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine başlamadan önce bu bilgi ve becerilere sahip olmaları önem arz etmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Robotik ve kodlamaya ilişkin temel kavramaları açıklar;
2 Matematik eğitiminde kullanılan robotik ve kodlama araç gereçlerini tanır;
3 Matematik eğitiminde kullanılan robotik ve kodlama araç gereçlerini kullanabilir;
4 Matematik eğitimi için robotik ve kodlama içeren öğrenme etkinliklerini tasarlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin genel tanıtımı ve ders izlencesinin sunulması
2 Robotik ve kodlamanın tanımı ve tarihçesi
3 Matematik eğitimi için 21. Yüzyıl becerileri ve bilgisayarca düşünme becerilerinin önemi
4 Robotik ve Kodlamaya giriş ve temel kavramlar
5 Robotik ve Kodlamaya giriş ve temel kavramlar
6 Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan yazılım araçları
7 Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan yazılım araçları
8 Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan donanım araçları
9 Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan donanım araçları
10 Robotik ve kodlama bağlamında kullanılan donanım araçları
11 Matematik eğitimine özel robotik ve kodlama etkinlikleri
12 Matematik eğitimine özel robotik ve kodlama etkinlikleri
13 Matematik eğitimine özel robotik ve kodlama etkinlikleri
14 Genel tekrar ve özet
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: https://robocodeproject.com/ (Avrupa Birliği Projesi)
STEM Eğitimi Uygulamaları 1 -, Pusula Yayıncılık
STEM Eğitimi Uygulamaları 2 -, Pusula Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara sınav ve final sınavında test uygulanacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr