Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
1 Dersin Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
2 Dersin Kodu: İMÖ0010
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MENEKŞE SEDEN TAPAN BROUTIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. Menekşe Seden TAPAN BROUTIN
tapan@uludag.edu.tr
0 224 2955021
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Okul dışı öğrenme ortamlarında matematik eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak, öğretmen adaylarının alanlarına uygun farklı okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlik örneklerini geliştirmek, ve değerlendirme tekniklerini öğrenmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Okul dışı öğrenme ortamlarında matematik eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak, öğretmen adaylarının alanlarına uygun farklı okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlik örneklerini geliştirmek, ve değerlendirme tekniklerini öğrenmektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okul dışı ortamları tanımlar.;;
2 Okul dışı öğrenme ortamları için farklı öğretim, yöntem ve teknikleri karşılaştırır.;;
3 Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır.;;
4 Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar.;;
5 Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları
2 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi
3 Okul Dışı Ortamlarında öğretim
4 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği Vb.) ve öğretim materyalleri
5 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği Vb.) ve öğretim materyalleri
6 Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
7 Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
8 Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
9 Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
10 Bilim şenlikleri ve Bilim kampı • Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı • Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
11 Bilim şenlikleri ve Bilim kampı • Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı • Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
12 Doğa Eğitimleri • Doğa Eğitimi Örnekleri
13 Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme
14 Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Şen, A.İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınavlar ve derse katılım
Açıklama Sınavlar ve derse katılım
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 3 4 5 3 5 4 4 2 4 2 1 5 4 3
OK2 5 4 2 5 4 4 4 5 5 1 4 3 1 4 4 4
OK3 5 5 3 4 4 3 4 5 4 2 5 3 2 4 5 5
OK4 5 4 4 5 5 4 5 4 4 2 5 2 2 5 4 4
OK5 5 5 4 4 4 4 5 5 4 1 4 2 1 5 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr