1 | Dersin Adı: | LİNEER CEBİR I |
2 | Dersin Kodu: | İMÖ2003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. RIDVAN EZENTAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
rezentas@uludag.edu.tr 0224 2942287 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, E Blok, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü, Matematik Eğitimi ABD. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek, matris ve determinantlarla vektör uzayı kavramlarının pekiştirilip, cebir derslerinin temelini oluşturmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adayının alanı ile ilgili bilgi altyapısını oluşturur ve geliştirir. Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders Tanıtımı, Matris kavramı | |
2 | Matris işlemleri, ilkel satır ve sütun işlemleri | |
3 | Bir Matrisin Rankı, Bir kare matrisin Tersi | |
4 | Determinantlar | |
5 | Determinantlar | |
6 | Lineer denklem sistemleri | |
7 | Lineer denklem sistemleri | |
8 | Lineer denklem sistemleri | |
9 | Vektör uzayları, alt uzaylar | |
10 | Bir Kümenin gerdiği alt uzay | |
11 | Lineer Bağımlılık ve lineer bağımsızlık | |
12 | Bir vektör uzayının tabanı ve boyutu | |
13 | Bir matrisin satır ve sütun uzayları | |
14 | Genel tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Editör: Orhan ÖZER (1998), Matematik Öğretmenliği Lineer Cebir, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları No:589. H.Hilmi Hacısalihoğlu (2000) Lineer Cebir I, , Hacısalihoğlu Yayıncılık, Bernard Kolman;(2004) Elementary Linear Algebra; Fifth Edition, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |