Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KÜLTÜR VE MATEMATİK
1 Dersin Adı: KÜLTÜR VE MATEMATİK
2 Dersin Kodu: İMÖ0007
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü:
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Matematiğin bir ihtiyaç ve entelektüel merak perspektifinden nasıl geliştiğini, farklı kültürlerde ne tür matematik uğraşılarının olduğunu bilmek ve kültürel matematik farklılıkları, etnomatematik gibi kavramları irdeleyerek müfredat için etkinlikler oluşturmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adayının alanı ile ilgili bilgi altyapısını oluşturur ve geliştirir. Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematik ve kültür ilişkisini bilir. ;
2 Matematiksel kavramların farklı kültürel ortamlarda nasıl geliştiğini açıklayabilir. ;
3 Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapılarını açıklayabilir;
4 Matematiksel düşüncenin gelişiminde dilin, antropolojinin ve mantığın önemini açıklar;
5 Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri yapar. tasarlayabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matematik ve kültür ilişkisi
2 Matematiksel kavramların farklı kültürel ortamlarda gelişimi
3 Teorem, ispat ve problem çözme gibi kavramların matematik için önemi
4 Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Babil, Antik Mısır, Antik Çin vd.)
5 Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Antik Yunan, İslam medeniyetleri vd.)
6 Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
7 Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi
8 Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi
9 Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi
10 Matematik-antropoloji-dil bilimi-mantık arasındaki ilişki
11 Farklı kültürlerin bakış açılarına yönelik etkinlikleri inceleme
12 Farklı kültürlerin bakış açılarına yönelik etkinlikleri inceleme
13 Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri tasarlama
14 Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri tasarlama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Archer, M. (2005). “Etnomatematik: Matematik Dünyasına Çokkültürlü Bir Bakış, Okyanus Yayınları
2) Dede, Y. (2013). “Matematikte İspat: Önemi, Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi” (Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar kitabının 2. bölümü) Pegem Akademi
3) D’Ambrosio, U. (2001). What is ethnomathematics, and how can it help children in schools? Teaching children Mathematics, Reston, 7,6,308-311.
4) Larson, C. (1997). Ethnomathematics, University of Nebraska, Lincoln
5) D’Ambrosio, U. (2018). The program Ethnomathematics: Cognitive, anthoropological, historic, and socio-cultural bases, PNA, 12, 4, 229-247.
6) Küçük, A. (2014). Ethnomathematics in Anatolia-Turkey: Mathematical thoughts in multiculturalism, Revista Latinoamericana de Ethnomathematica, 7,1,171-184.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 1 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr