1 |
Dersin Adı: |
MATEMATİK TARİHİ |
2 |
Dersin Kodu: |
GKZ0005 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi TUĞÇE KOZAKLI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe KOZAKLI ÜLGER |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: tkozakli@uludag.edu.tr, İş Tel: +90(224) 294 25 97. Adres: BUÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 16059 Görükle / BURSA |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilerin matematiksel kavramların tarihsel gelişimini, matematiğin çok kültürlü yapısını, bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde matematiğin oynadığı rolü, matematik tarihinde rol oynayan önemli matematikçileri tanıyabilmeleri ve matematik öğretimi sürecinde matematik tarihini kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenci, matematik tarihçilerini tanır ve matematiğin hangi süreçlerden geçtiğini öğrenerek, mesleğinin önemi konusunda farkındalık kazanır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri, Günlük ihtiyaçlardan doğan matematik |
|
2 |
Eski Mısır, Mezapotomya ve Babil'de sayıların tarihi |
|
3 |
Eski Yunan'da sayıların tarihi |
|
4 |
Hint medeniyetinde sayıların tarihi |
|
5 |
Türk-İslam Dünyasında sayıların tarihi |
|
6 |
Eski Mısır, Mezapotomya ve Babil'de cebirin tarihi |
|
7 |
Eski Yunan'da cebirin tarihi |
|
8 |
Hint medeniyetinde cebirin tarihi |
|
9 |
Türk-İslam Dünyasında cebirin tarihi |
|
10 |
Eski Mısır, Mezapotomya ve Babil'de geometri tarihi |
|
11 |
Eski Yunan'da geometri tarihi |
|
12 |
Hint medeniyetinde geometri tarihi |
|
13 |
Türk-İslam Dünyasında geometri tarihi |
|
14 |
matematik tarihinin ortaokul matematik öğretim programına ve ders kitaplarına ne sıklıkta ve ne şekilde entegre edildiğini açıklama ve tartışma |
|