Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KAPSAYICI EĞİTİM
1 Dersin Adı: KAPSAYICI EĞİTİM
2 Dersin Kodu: MBS0013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ABDULLAH AÇAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AÇAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
B Blok Oda 107
aacar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin kapsayıcı eğitimin ne olduğu, kökeni, kavramları (farklı olma, dezavantajlı olma, kapsama, dışlama vb.) ve uygulamaları hakkında bilgi ve fikir sahibi olmalarıdır.. Dersin uzak amacı ise öğrencilerin kapsayıcı eğitim ile ilgili hali hazırda gerçekleşen olgu ve olayların ve bunlar hakkındaki kendi fikir ve inançlarının farkına varmalarıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders ile öğretmen adaylarının kapsayıcı eğitim yaklaşımı kazanarak, din, dil, ırk, cinsiyet, etnik köken, kültür, engellilik, gelir düzeyi vb. açısından farklılaşan gelecekteki öğrencilerinin hepsine nitelikli eğitim vermeleri gerektiği düşüncesini geliştirmeleri ve bunu nasıl yapacakları ile ilgili ipuçlarına sahip olmaları beklenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler kapsayıcı eğitim kavramı ve ilgili bazı kavramların ne olduğunu tanımlar.;
2 Öğrenciler kapsayıcı eğitimin felsefi, sosyal ve psikolojik yaklaşım ve ilkeler ile açıklar.;
3 Öğrenciler kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları olan uluslararası ve ulusal mevzuatı tanır.;
4 Öğrenciler kapsayıcı eğitimin hedeflerini ve bu hedeflerin içerik ve uygulamaya yansımalarını ifade eder.;
5 Öğrenciler kapsayıcı değerlendirmenin gerekliliğini ve biçimlendirici değerlendirmenin önemini açıklar.;
6 Öğrenciler kapsayıcı eğitim yaklaşımlarını tanımlar.;
7 Öğrenciler kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar ile ilgili kavramları tanımlar.;
8 Öğrenciler kapsayıcı eğitimde dezavantajlı grupların kimler olduğunu ifade eder.;
9 Öğrenciler mültecilik ve mülteci çocukların eğitimi hakkındaki bilgileri özetler.;
10 Öğrenciler kapsayıcı eğitim programlarına uygun sınıf uygulamalarına örnek verir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Kapsayıcı Eğitime Giriş
3 Kapsayıcı Eğitim Kavramının Felsefi Sosyolojik ve Psikolojik Temelleri
4 Kapsayıcı Eğitimin Hukuki Dayanakları
5 Kapsayıcı Eğitim Hedefleri İçeriği ve Uygulamaya Yansımalar
6 Kapsayıcı Eğitim Hedefleri İçeriği ve Uygulamaya Yansımalar
7 Kapsayıcı Değerlendirme
8 Kapsayıcı Değerlendirme
9 Kapsayıcı Eğitim Yaklaşım ve Uygulamaları
10 Kapsayıcı Eğitim Yaklaşım ve Uygulamaları
11 Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar
12 Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar
13 Kapsayıcı Eğitim ve Mülteci Çocukların Eğitimi
14 Kapsayıcı Eğitim Programlarına Uygun Sınıf Uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Taneri, P. O. (2021). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim. Pegem.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Özetleyici değerlendirme Kağıt kalem sınavları
Açıklama Öğrenci sayısına bağlı olarak bağıl değerlendirme kullanılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 2 1
OK2 2 2 1 1 1 3 1 1 3 1 1 3 2 2 1
OK3 2 2 1 1 1 1 1 1 2 1 1 2 2 1 1
OK4 2 2 1 1 1 1 1 1 3 1 1 2 2 2 3
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 4
OK6 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 3 1
OK7 2 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 4 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 2 1 2 1
OK9 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 3 2 1
OK10 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr