Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ ve DİL ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ ve DİL ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: ING0012
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. M.TUĞBA YILDIZ EKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. FATMA KAZANOĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: metuy76@uludag.edu.tr
0224 294 22 47
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
16059 Görükle/BURSA/TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Söylem Çözümlemesi alanındaki temel kavramları tanıtmak ve Söylem Çözümlemesi alanının dil öğretimi ile olan ilişkisi konusunda farkındalık oluşturmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu derste İngilizce öğretmeni adaylarının dil becerileri ve öğretmenlik uygulamalarında farklı söylem türlerinde gerçek dil kullanımını inceleyerek metinlerde tutarlılık ve uyumluluğu analiz edebilmeleri; metinde uyumluluk ve tutarlılığın dil öğretimindeki yerini irdeleyerek katkısını tartışabilmeleri; söylem çözümlemesi ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı açıklayabilmeleri için anlatım, soru cevap, tartışma farklı söylem türleri üzerinde çözümleme ve bunların dil öğretiminde nasıl kullanılabileceğine dair uygulama etkinlikleri yöntemleri kullanılmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Söylem Çözümlemesinin temel ilkelerini kavrayabilmek.;
2 Metinler üzerindeki farklı söylem özelliklerinin etkisini gözlemleyebilmek.;
3 Metinlerdeki söylem özelliklerini çözümleme konusunda alıştırmalar yapabilmek.;
4 Söylem özelliklerinin ikinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile olan ilişkisinin farkına varabilmek.;
5 Söylem özelliklerini göz önünde bulundurarak ders planları hazırlayabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin ve İçeriğinin Tanıtımı
2 1. Söylem Çözümlemesi nedir? 2. Temel Kavramlar
3 Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi ile olan ilişkisi
4 Söylem Çözümlemesi ve Dilbilgisi (1) Dilbilgisel Bütünlük ve Metinsellik -Referans (Kastetme) Metinlerde referans analizi uygulaması
5 Söylem Çözümlemesi ve Dilbilgisi (2) Dilbilgisel Bütünlük ve Metinsellik -Eksilti ve Yerine Koyma Metinlerde eksilti ve yerine koyma analizi uygulaması
6 Söylem Çözümlemesi ve Dilbilgisi (3) Dilbilgisel Bütünlük ve Metinsellik -Bağlaçlar Metinlerde bağlaç analizi uygulaması
7 Söylem Çözümlemesi ve Dilbilgisi (4) Theme ve Rheme Metinlerde cümle analizi uygulaması
8 Söylem Çözümlemesi Kapsamında Dilbilgisi Öğretimi ile ilgili Ders Planı Önerileri ve Örnekleri Üzerine Tartışma Ders planı uygulamaları
9 Söylem Çözümlemesi ve Kelime Bilgisi (1) Sözcüksel Bütünlük -Yineleme Metinlerde yineleme analizi uygulaması
10 Söylem Çözümlemesi ve Kelime Bilgisi (2) Sözcüksel Bütünlük -Konuşmada Sözcükler -Anlık Anlam İlişkileri Metinlerde anlık anlam ilişkisi çözümleme uygulaması
11 Söylem Çözümlemesi ve Kelime Bilgisi (3) -Sözcükler ve Metin Türleri Metin türü analizi uygulaması
12 Söylem Çözümlemesi ve Kelime Bilgisi (4) -Kiplik Metinlerdeki kiplik ifadelerinin analizi uygulaması
13 Söylem Çözümlemesi Kapsamında Kelime Öğretimi ile ilgili Ders Planı Önerileri ve Örnekleri Üzerine Tartışma Ders planı uygulamaları
14 Konu Tekrarı ve Genel Değerlendirmeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: McCarthy, M. (1991). Discourse analysis for language teachers. Cambridge: CUP.
Cook (1991). What is discourse? (Ch.1)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Süreç odaklı uygulamalar, sözlü sunumlar, ödevler ve yazılı sınavlar
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 56 0,75 42
Ödevler 3 13,3 39,9
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 121,9
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,06
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 4 2 2 1 2 1 3 1 2 3 3 1 2 3
OK2 4 4 2 2 1 2 2 3 1 2 3 3 1 2 3
OK3 4 4 2 2 1 2 2 3 1 2 3 3 1 2 3
OK4 3 4 3 3 2 3 3 3 3 3 4 3 2 3 4
OK5 3 5 3 5 4 3 3 3 4 4 4 3 2 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr