Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİMYADA DENEY TASARIMI VE UYGULAMA
1 Dersin Adı: KİMYADA DENEY TASARIMI VE UYGULAMA
2 Dersin Kodu: FEN0121
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZEHRA ÖZDİLEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zozdilek@uludag.edu.tr
+90 224 29 42 281
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin çeşitli öğretim yöntem ve teknikleri temelinde kimya deneyleri tasarlama ve uygulama becerileri kazanmalarını sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleştirilebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. •B3. Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir biçimde yürütür. •B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. •Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. •Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. •Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. •Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. •Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, bireysel ve grup tartışma yöntemi, mikroöğretim, araştırma tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fen öğretiminde deneyin önemini kavrar;
2 Bilimsel süreç becerileri temelli kimya deneyi tasarlayıp uygulayabilir;
3 Argümantasyon temelli kimya deneyi tasarlayıp uygulayabilir;
4 STEAM eğitimi temelli kimya deneyi tasarlayıp uygulayabilir;
5 Yapılan bir deneyinin sonucunu raporlaştırabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fen Öğretiminde deneyin yeri ve önemi
2 Deney raporu hazırlama
3 Bilimsel süreç becerileri temelli deney tasarımı
4 Bilimsel süreç becerileri temelli geliştirilen kimya deneylerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
5 Bilimsel süreç becerileri temelli geliştirilen kimya deneylerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
6 Argümantasyon temelli deney tasarımı
7 Argümantasyon temelli deney tasarımı
8 Argümantasyon temelli geliştirilen kimya deneylerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
9 Argümantasyon temelli geliştirilen kimya deneylerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
10 Argümantasyon temelli geliştirilen kimya deneylerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
11 STEAM temelli deney tasarımı
12 STEAM temelli deney tasarımı
13 STEAM temelli geliştirilen kimya deneylerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
14 STEAM temelli geliştirilen kimya deneylerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi
ÇEPNİ SALİH,AYVACI HAKAN ŞEVKİ,AYAS ALİPAŞA,AKDENİZ ALİ RIZA, Yayın Yeri:PegemA Yayıncılık, Editör:Salih Çepni, Basım sayısı:12,
Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi Yayın Yeri:Pegem Akademi, Editör:Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:579, ISBN:978-605-241-258-9, Bölüm Sayfaları:401 -424
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu ders kapsamında, dönem içerisinde öğrencilerden performans görevleri uygulamaları istenilecektir. Dönem sonunda ise açık uçlu final sınavı yapılacaktır.
Açıklama Öğrenci performansları, ara sınav ve final sınavının ağırlıklı ortalamasına göre öğreci sayısına bağlı olarak bağıl veya mutlak değerlendirme sistemine göre geçme notu belirlenecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr