1 | Dersin Adı: | GÜNLÜK YAŞAM VE KİMYA |
2 | Dersin Kodu: | FEN0103 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEVGÜL ÇALIŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr.Sevgül ÇALIŞ scalis@uludag.edu.tr 0-224-2942227 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hava kirliliği, nedenleri, nükleer enerji , su kirliliği, endüstri ve ziraat kirliliği, kimya ve çevre ilişkisi, kimya ve besinler, kimya endüstrisi, çevre kimyasıkonularını günlükyaşam ile bağdaştırarak kavratmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri tartışır. Alanı ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. Alanı ile ilgili olgu ve olayları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar değerlendirir. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara /gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hava kirlilği Asit yağmurları, sis kirliği ve önlenmesi. Sera gazları | |
2 | Sağlığımız ve besinlerimize kimyasal bakış | |
3 | Dünyamızın entalpi kaynakları | |
4 | Nehir suyundan içme suyuna | |
5 | Camlar ve seramikler | |
6 | Görsel sanatlar ve kimya ilişkisi | |
7 | Korozyon kimyası | |
8 | ilaç tedavisi ve kimya | |
9 | Kimyasal temizlik maddeleri ve doğru kullanımı | |
10 | Karbon esaslı maddeler | |
11 | Yaşam sürecinde kimya | |
12 | Kimya ışığında çevre ve çevre sorunları, | |
13 | Kimyasal kirlilik | |
14 | Nükleer Enerji |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Hüseyin Bağ F. 2002; Kimyada Özel konular, Pegema yayıncılık, Ankara |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. | |
Açıklama | Derste bağıl değerlendirme uygulanmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |