Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÜNLÜK YAŞAM VE KİMYA
1 Dersin Adı: GÜNLÜK YAŞAM VE KİMYA
2 Dersin Kodu: FEN0103
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEVGÜL ÇALIŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr.Sevgül ÇALIŞ
scalis@uludag.edu.tr
0-224-2942227
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hava kirliliği, nedenleri, nükleer enerji , su kirliliği, endüstri ve ziraat kirliliği, kimya ve çevre ilişkisi, kimya ve besinler, kimya endüstrisi, çevre kimyasıkonularını günlükyaşam ile bağdaştırarak kavratmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri tartışır. Alanı ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. Alanı ile ilgili olgu ve olayları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar değerlendirir. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara /gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hava kirliliğinin farkına varır ve önlemleri bilir.;
2 su kirliliğinin farkına varır ve önlemleri açıklar.;
3 toprak kirliliğinin farkına varır ve önlemleri bilir.;
4 kimyasal atıkların neler olduğunu ve yarattığı çevre kirliliğini açıklar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hava kirlilği Asit yağmurları, sis kirliği ve önlenmesi. Sera gazları
2 Sağlığımız ve besinlerimize kimyasal bakış
3 Dünyamızın entalpi kaynakları
4 Nehir suyundan içme suyuna
5 Camlar ve seramikler
6 Görsel sanatlar ve kimya ilişkisi
7 Korozyon kimyası
8 ilaç tedavisi ve kimya
9 Kimyasal temizlik maddeleri ve doğru kullanımı
10 Karbon esaslı maddeler
11 Yaşam sürecinde kimya
12 Kimya ışığında çevre ve çevre sorunları,
13 Kimyasal kirlilik
14 Nükleer Enerji
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Hüseyin Bağ F. 2002; Kimyada Özel konular, Pegema yayıncılık, Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.
Açıklama Derste bağıl değerlendirme uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 1 1 1 5 5 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1
OK2 5 1 1 1 5 5 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1
OK3 5 1 1 1 5 5 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1
OK4 5 1 1 1 5 5 1 1 5 5 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr