1 | Dersin Adı: | FİZİK IV (MODERN FİZİĞE GİRİŞ) |
2 | Dersin Kodu: | FEN3316 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. REMZIYE ERGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ergulr@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına Modern fiziğin temel konu ve kavramlarını açıklamak ve klasik fizik ve modern fiziğin olaylara yaklaşımı arasındaki farklılıkları kavratmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, modern fiziğin temel teorilerinin altında yatan düşünceleri kavramalarını ve fizik dersi için yeni bir bakış açısı kazanmalarını sağlayarak adayların sorgulama ve araştırma becerilerine katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Görelilik, özel görelilik, Zaman genleşmesi,Uzunluk kısalması | |
2 | Görelilik ve kütle, Kütle ve enerji, kütlesiz parçacıklar. | |
3 | Lorentz dönüşüm denklemleri | |
4 | Genel göreliliğe bakış. | |
5 | Atomun yapısı, Thomson, Rutherford ve Bohr atom modelleri. | |
6 | Enerji düzeyleri, atomik ve moleküler spektrumlar | |
7 | Kuantum kavramına giriş ve fotonlar | |
8 | siyah cisim ışıması | |
9 | Fotoelektrik olayı | |
10 | Comton saçılması | |
11 | Dalga parçaçık ikilemi: Dalgaların parçacık özellikleri De Broglie Dalgaları | |
12 | Bir Kutudaki parçacık durumu, Belirsizlik ilkesi I ve Belirsizlik ilkesi II. | |
13 | Kuantum mekaniğine giriş, Dalga fonksiyonu | |
14 | Dalga denklemi, Zamana bağlı Schrödinger denklemi, tünel olayı. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Artur B., (1997), Modern Fiziğin Kavramları, Çev.Gülsen Önengüt, Akademi yayınları, Ankara. 2- Serway, R. A., (1996), Fizik 3. Palme Yayıncılık, Ankara 3-Bueche, J. A.; Jerde, D. A. , Fizik İlkeleri, Çev. Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu; Palme Yayıncılık. 4- Fishbane, P. M; Gasiorowicz, S. ; Thornton, T.; Temel Fizik, Yayına Hazırlayan, Prof. Dr. Cengiz Yalçın; Arkadaş Kitabevi. 5-Telhat Özdoğan, Mehmet Kara, Sedat Gümüş, Metin Orbay. 2009. Modern Fiziğe Giriş, Pegema Yayıncılık. 6- Pervin Ünlü, Şebnem Kandil İngeç, Mustafa Güray Budak, Dilek Erduran Avcı. 2006. Fen Bilgisi Öğretmenliği için Fizik IV Modern Fizik. Anı Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. | |
Açıklama | Açık uçlu ve çoktan seçmeli olacak şekilde hazırlanmış soru tiplerinin bulunduğu sınav uygulanır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 0 | 8 | 32 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |