1 |
Dersin Adı: |
FEN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE MATERYAL TASARIMI |
2 |
Dersin Kodu: |
MBZ0016 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. NURCAN KAHRAMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Nurcan Kahraman |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Zehra Özdilek zozdilek@uludag.edu.tr 02242942281 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersi amacı güncel öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim teknolojileri çerçevesinde öğretim materyalleri tasarlamak ve uygulamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler fen öğretiminde teknoloji kullanımı ve materyal geliştirme becerisine sahip olacaktır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Öğrenmede materyal kullanımının yeri |
Sunum araçları: NEARPOD, SWAY, PREZI, HAIKU |
2 |
Materyal Geliştirme kavramı ve teorik bilgileri
•Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, öğretim tasarımı ve Öğretim materyali kavramı
|
Ödev_1: NEARPOD, SWAY, PREZI araçlarından herhangi birisi ile bir sunum hazırlama. Sunum, ortaokul fen bilimleri programında yer alan konulardan herhangi biri ile ilişkili olmalıdır |
3 |
Materyal tasarımını etkileyen unsurlar
Eğitim 1.0’dan eğitim 4.0’a materyal kullanımı
|
Ödev_2: 2 boyutlu materyal hazırlama (1 kavram haritası, 1 kavram karikatürü ve 1 çalışma yaprağı hazırlama) |
4 |
Teknolojik pedagojik alan bilgisi |
Ödev_3: Bubble.us, Cacoo, Popplet, Mindmup, Draw.io, Mindomo, Gliffy araçlarından herhangi birisi ile bir kavram haritası ve Piktochart, Easel.ly, Geanial.ly, Canva veya herhangi bir infografik web 2.0 araçlarından birisi ile bir infografik hazırlayıp, bunu sınıfta sunma. |
5 |
Materyal tasarım ve hazırlama ilkeleri
Sunum hazırlama araçları |
Ödev_4: Edpuzzle , Tes Teach with Blendspace, Vialogues, Pli¬ckers, LessonPaths, Videonotes, Blobbr, Pixiclip) ve wizer.me araçlarından herhangi birisi ile öğretim materyali hazırlayıp, bunu sınıfta sunma. |
6 |
2 ve 3 boyutlu materyaller
STEM materyaller |
Ödev_5: Funbrain, Pixel Press, BadgeStack – Wordpress plug-in, Creaza ve Dustbin araçlarından herhangi birisi ile öğretim materyali hazırlayıp, bunu sınıfta sunma. |
7 |
Fen eğitiminde kullanılan öğretim teknolojileri |
Ödev 6: Quizbea, Quizizz, Quizlet, synap.ac, opinionstage.com, Testmoz, Kahoot, Socrative ve Quiznetic araçlarından herhangi birisi ile bir materyal hazırlayıp, bunu sınıfta sunma. |
8 |
Uzaktan eğitimde materyal kullanımı |
Ödev_7: VOKI, POWTOON, BRAINPOP, Toontastic, Explania, Tellagami ve Wideo araçlarından herhangi birisi ile araçlarından herhangi birisi ile bir materyal hazırlayıp, bunu sınıfta sunma. |
9 |
Web 2.0 araçları
Kavram haritası ve diyagram araçları
infografik araçları
|
Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama. |
10 |
Web 2.0
Ters yüz edilmiş sınıf araçları
|
Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama. |
11 |
Web 2.0
Oyun ve oyunlaştırma araçları
|
Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama. |
12 |
Web 2.0
Ölçme ve değerlendirme araçları
|
Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama. |
13 |
Web 2.0
Animasyon hazırlama araçları
|
Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama. |
14 |
Final projelerini değerlendirme ve sergileme |
Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama. |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-1644. Öztemel, E. (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, Nisan 2018, Cilt 1, Sayı 1, Sayfa: 25-30 Yeşilyurt, E. (2019). Eklemeli bir bakişla öğretim yöntem ve teknik seçimini etkileyen faktörler. TURAN-SAM, 11(43), 57-64. Kulaksız, T. (2020). Fen bilgisi öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisini etkileyen bağlamsal faktörlere yönelik bir model önerisi. Doktora Tezi, sayfa 10- 25 Sunum araçları: NEARPOD, SWAY, PREZI, HAIKU Burkaz, S. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde üç boyutlu modellerin yapılandırmacı öğrenme ortamında kullanımı. Doktora Tezi, 4-10 Büyükkör, B. (2021). Türkiye’de stem eğitimini uygulayan fen bilimleri öğretmenlerinin kullandıkları yöntem, teknik ve materyaller ile karşılaştıkları sorunların incelenmesi . Doktora Tezi, sayfa 18- 4 |
24 |
Değerlendirme |
|