Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE MATERYAL TASARIMI
1 Dersin Adı: FEN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI VE MATERYAL TASARIMI
2 Dersin Kodu: MBZ0016
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NURCAN KAHRAMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Nurcan Kahraman
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Zehra Özdilek
zozdilek@uludag.edu.tr
02242942281
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersi amacı güncel öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim teknolojileri çerçevesinde öğretim materyalleri tasarlamak ve uygulamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi tamamlayan öğrenciler fen öğretiminde teknoloji kullanımı ve materyal geliştirme becerisine sahip olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Güncel öğretim teknolojilerini fen eğitimi ile bütünleştirebilir. ;
2 Çeşitli öğretim araç, gereç ve materyallerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve önemini bilir.;
3 Fen bilimleri dersinde öğretim materyallerinden etkin şekilde yararlanma, bunları öğretim sürecinde kullanabilme becerisi kazanır. ;
4 Fen bilimleri dersinde öğretim sürecinde kullanılabilecek ders materyali geliştirme becerisine sahip olur.;
5 Verilen bir görsel materyalde kullanılan öğelerin ve ilkelerin tasarımını değerlendirebilir.;
6 Tasarım ilkelerine uygun olarak ve öğretim teknolojilerini kullanarak geliştirdiği materyalleri öğretim yöntemleri ile bütünleştirerek uygulayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrenmede materyal kullanımının yeri Sunum araçları: NEARPOD, SWAY, PREZI, HAIKU
2 Materyal Geliştirme kavramı ve teorik bilgileri •Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, öğretim tasarımı ve Öğretim materyali kavramı Ödev_1: NEARPOD, SWAY, PREZI araçlarından herhangi birisi ile bir sunum hazırlama. Sunum, ortaokul fen bilimleri programında yer alan konulardan herhangi biri ile ilişkili olmalıdır
3 Materyal tasarımını etkileyen unsurlar Eğitim 1.0’dan eğitim 4.0’a materyal kullanımı Ödev_2: 2 boyutlu materyal hazırlama (1 kavram haritası, 1 kavram karikatürü ve 1 çalışma yaprağı hazırlama)
4 Teknolojik pedagojik alan bilgisi Ödev_3: Bubble.us, Cacoo, Popplet, Mindmup, Draw.io, Mindomo, Gliffy araçlarından herhangi birisi ile bir kavram haritası ve Piktochart, Easel.ly, Geanial.ly, Canva veya herhangi bir infografik web 2.0 araçlarından birisi ile bir infografik hazırlayıp, bunu sınıfta sunma.
5 Materyal tasarım ve hazırlama ilkeleri Sunum hazırlama araçları Ödev_4: Edpuzzle , Tes Teach with Blendspace, Vialogues, Pli¬ckers, LessonPaths, Videonotes, Blobbr, Pixiclip) ve wizer.me araçlarından herhangi birisi ile öğretim materyali hazırlayıp, bunu sınıfta sunma.
6 2 ve 3 boyutlu materyaller STEM materyaller Ödev_5: Funbrain, Pixel Press, BadgeStack – Wordpress plug-in, Creaza ve Dustbin araçlarından herhangi birisi ile öğretim materyali hazırlayıp, bunu sınıfta sunma.
7 Fen eğitiminde kullanılan öğretim teknolojileri Ödev 6: Quizbea, Quizizz, Quizlet, synap.ac, opinionstage.com, Testmoz, Kahoot, Socrative ve Quiznetic araçlarından herhangi birisi ile bir materyal hazırlayıp, bunu sınıfta sunma.
8 Uzaktan eğitimde materyal kullanımı Ödev_7: VOKI, POWTOON, BRAINPOP, Toontastic, Explania, Tellagami ve Wideo araçlarından herhangi birisi ile araçlarından herhangi birisi ile bir materyal hazırlayıp, bunu sınıfta sunma.
9 Web 2.0 araçları Kavram haritası ve diyagram araçları infografik araçları Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama.
10 Web 2.0 Ters yüz edilmiş sınıf araçları Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama.
11 Web 2.0 Oyun ve oyunlaştırma araçları Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama.
12 Web 2.0 Ölçme ve değerlendirme araçları Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama.
13 Web 2.0 Animasyon hazırlama araçları Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama.
14 Final projelerini değerlendirme ve sergileme Final projesi: Bir Rube gold makinesi tasarlayıp, bu makinenin kullanıldığı bir ders planı hazırlama.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-1644.
Öztemel, E. (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, Nisan 2018, Cilt 1, Sayı 1, Sayfa: 25-30
Yeşilyurt, E. (2019). Eklemeli bir bakişla öğretim yöntem ve teknik seçimini etkileyen faktörler. TURAN-SAM, 11(43), 57-64.
Kulaksız, T. (2020). Fen bilgisi öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisini etkileyen bağlamsal faktörlere yönelik bir model önerisi. Doktora Tezi, sayfa 10- 25
Sunum araçları: NEARPOD, SWAY, PREZI, HAIKU
Burkaz, S. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde üç boyutlu modellerin yapılandırmacı öğrenme ortamında kullanımı. Doktora Tezi, 4-10
Büyükkör, B. (2021). Türkiye’de stem eğitimini uygulayan fen bilimleri öğretmenlerinin kullandıkları yöntem, teknik ve materyaller ile karşılaştıkları sorunların incelenmesi
. Doktora Tezi, sayfa 18- 4
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 8 80
Yıl sonu Sınavı 1 20
Toplam 9 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 80
Finalin BAşarıya Oranı 20
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev değerlendirme ve sunum
Açıklama Bu derste öğrencilerin başarısı, yarıyıl içi çalışmalar (%80) ve final sınavı (%20) ile değerlendirilir. Yarıyıl içi çalışmalar kapsamında ödev, proje ve performans görevleri (toplam 8 adet) büyük önem taşır. Final sınavı ise tek bir oturumda yapılır ve öğrencinin dönem boyunca edindiği bilgileri bütünleştirme yeteneğini ölçer.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Ödevler 8 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 6 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK2 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK4 4 4 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
OK5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr