1 | Dersin Adı: | YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI |
2 | Dersin Kodu: | BMB2016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. PINAR KIRCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bilgisayar müh. bölüm binası 1. kat oda 110 pinarkirci@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Gerçek hayatta karşılaşılabilen stokastik ve deterministik sistemleri modelleme yaklaşımlarını ve bu sistemlere ilişkin problemler için en uygun kararları verme yöntemlerini öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Gerçek hayatta karşılaşılabilen stokastik ve deterministik sistemleri modelleme yöntemlerini öğrenmek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş, matematikle model tasarlama ve modelleme felsefesi | |
2 | Doğrusal programlama ve simpleks algoritması | |
3 | LINDO kullanarak doğrusal programlama problemlerinin çözülmesi | |
4 | Büyük M yöntemi | |
5 | İki-fazlı simpleks yöntemi | |
6 | Simpleks algoritmasının uygulanmasında karşılaşılan özel durumların incelenmesi | |
7 | İkilik ve hassasiyet analizi | |
8 | Örnek problemlere yönelik programlama çözümleri | |
9 | Tamsayılı programlama, dal-sınır algoritması, kesme düzlemi algoritması | |
10 | MPL ile tamsayılı programlama problemlerinin çözülmesi | |
11 | Hedef programlama, öncelikli ve öncelikli olmayan algoritmalar | |
12 | MPL ile hedef programlama problemlerinin çözülmesi | |
13 | Ulaşım problemi ve çözüm algoritmaları | |
14 | Ağ Modelleri, minimum geçişli ağaç algoritması, en kısa yol algoritması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Operations Research: Applications and Algorithms, W.L. Winston, 4. Basım, Brooks/Cole-Thomson Learning, 2004. 2. Introduction to Operations Research, F.S. Hillier ve G.J. Lieberman, 9. Basim, McGraw Hill, Boston, 2005. 3. Yöneylem Araştırması, H. A. Taha, 6. Basımdan Çeviri, (Çeviren ve Uyarlayanlar: Ş. Alp Baray ve Şakir Esnaf), Literatür Yayınları: 43, 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |