Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KANATLI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE STRES FİZYOLOJİSİ ve KORKU DAVRANIŞLARI
1 Dersin Adı: KANATLI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE STRES FİZYOLOJİSİ ve KORKU DAVRANIŞLARI
2 Dersin Kodu: ZOO3410PDS
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYDIN İPEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü
Görükle- Bursa
aipek@uludag.edu.tr
224 2941557
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; kanatlı yetiştiriciliğinde stres fizyolojisi ve korku davranışları hakkında bilgi vermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersin amacı; kanatlı yetiştiriciliğinde stres fizyolojisi ve korku davranışları hakkında bilgi vermektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Korku ve stres fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur;
2 Stres indikatörleri ve korkunun ölçülmesi için kullanılan yöntemleri bilir.;
3 Stres ve korkunun olumsuz etkileri hakkında bilgi edinir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders programının sunuluşu ve stres ve korku hakkında genel bilgi verilmesi
2 Kanatlılarda stres kavramının tanımlanması, stres kaynağının sınıflandırılması
3 Stres tepkisinin kontrolü ve aktivasyonu
4 Kısa-Uzun süreli stres durumunda gösterilen stres tepkisi
5 Stres indikatörleri ve belirleme yöntemleri
6 Stres ile performans sağlık ve refah arasındaki ilişkiler
7 Strese karşı alınabilecek önlemler
8 Kanatlılarda korku davranışı ve korkuya neden olan faktörler
9 Kanatlılarda korku davranışının kontrolü ve fizyolojisi
10 Korkuya karşı gösterilen tepkiler
11 Kanatlılarda korku düzeyinin belirlenmesi
12 Kanatlılarda korku davranışının performans ve refah üzerine etkileri
13 Kanatlılarda korku davranışının azaltılmasına yönelik uygulamalar
14 Mevcut yetiştirme standartlarının stres ve korku davranışı açısından değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr