Ders Öğretim Planı
KANATLI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE STRES FİZYOLOJİSİ ve KORKU DAVRANIŞLARI
1 |
Dersin Adı: |
KANATLI YETİŞTİRİCİLİĞİNDE STRES FİZYOLOJİSİ ve KORKU DAVRANIŞLARI |
2 |
Dersin Kodu: |
ZOO3410PDS |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AYDIN İPEK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Görükle- Bursa aipek@uludag.edu.tr 224 2941557 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; kanatlı yetiştiriciliğinde stres fizyolojisi ve korku davranışları hakkında bilgi vermektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu dersin amacı; kanatlı yetiştiriciliğinde stres fizyolojisi ve korku davranışları hakkında bilgi vermektir. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Korku ve stres fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur;
|
2 |
Stres indikatörleri ve korkunun ölçülmesi için kullanılan yöntemleri bilir.;
|
3 |
Stres ve korkunun olumsuz etkileri hakkında bilgi edinir.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders programının sunuluşu ve stres ve korku hakkında genel bilgi verilmesi |
|
2 |
Kanatlılarda stres kavramının tanımlanması, stres kaynağının sınıflandırılması |
|
3 |
Stres tepkisinin kontrolü ve aktivasyonu |
|
4 |
Kısa-Uzun süreli stres durumunda gösterilen stres tepkisi |
|
5 |
Stres indikatörleri ve belirleme yöntemleri |
|
6 |
Stres ile performans sağlık ve refah arasındaki ilişkiler |
|
7 |
Strese karşı alınabilecek önlemler |
|
8 |
Kanatlılarda korku davranışı ve korkuya neden olan faktörler |
|
9 |
Kanatlılarda korku davranışının kontrolü ve fizyolojisi |
|
10 |
Korkuya karşı gösterilen tepkiler |
|
11 |
Kanatlılarda korku düzeyinin belirlenmesi |
|
12 |
Kanatlılarda korku davranışının performans ve refah üzerine etkileri |
|
13 |
Kanatlılarda korku davranışının azaltılmasına yönelik uygulamalar |
|
14 |
Mevcut yetiştirme standartlarının stres ve korku davranışı açısından değerlendirilmesi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
|
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir. |
Açıklama |
Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
3 |
36 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
12 |
12 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
|
|
92 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3,07 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |