Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALTERNATİF KANATLI HAYVAN YETİŞTİRİCİLİĞİ
1 Dersin Adı: ALTERNATİF KANATLI HAYVAN YETİŞTİRİCİLİĞİ
2 Dersin Kodu: ZOO3426PDS
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BİLGEHAN YILMAZ DİKMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Bilgehan Yılmaz Dikmen
Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Görükle- Bursa
bilgehan@uludag.edu.tr
224 2941569
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sülün, keklik, ördek ve kaz yetiştiriciliği ile ilgili kuramsal ve uygulanabilir temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sülün, keklik, ördek ve kaz gibi alternatif kanatlı türleri yetiştiriciliği hakkında bilgi edinme, bu bilgileri mesleki alanda uygulayarak gelişimine katkıda bulunur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kaz, ördek, sülün ve keklik yetiştiriciliğinin Dünya ve Türkiye’deki yeri hakkında bilgi sahibi olur. ;
2 Kaz, ördek sülün ve kekliklerin morfolojik, fizyolojik ve davranış özelliklerini bilir. ;
3 Dünyanın değişik bölgelerinde yetişen kaz, ördek, sülün ve keklik ırklarının önemli türlerini bilir.;
4 Kaz, ördek sülün ve keklik yetiştiriciliğinde bakım, besleme ve yönetimi konularını bilir.;
5 Kaz, ördek sülün ve kekliklerde kuluçka yönetimini öğrenir.;
6 Kaz ve ördek ürünlerinin özelliklerini, değerlendirilmesini, pazarlanmasını, üretim ve tüketim durumunu bilir.;
7 Sülün ve kekliklerin avcılık sektörü açısından değerlendirilmesini bilir.;
8 Kaz, ördek, sülün ve keklikte yaygın görülen bazı hastalıkları ve korunma yollarını bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dünya’ da ve Türkiye’ de kaz, ördek, sülün ve keklik yetiştiriciliğine genel bir bakış
2 Kaz, ördek, sülün ve kekliklerde morfolojik, fizyolojik ve davranışsal özellikler
3 Kaz, ördek, sülün ve kekliklerde kuluçka tekniği
4 Kaz, ördek, sülün ve keklik yetiştiriciliğinde barınaklar - ekipmanlar
5 Kaz ırkları
6 Kazlarda bakım ve yönetim
7 Kaz ürünleri üretimi- Kaz tüyü, kaz ciğeri
8 Ördek Irkları, ördeklerde bakım ve yönetim
9 Pekin ördeği yetiştiriciliği
10 Sülün ırkları, sülünlerde bakım ve yönetim, sülün eti üretimi
11 Keklik ırkları, kekliklerde bakım ve yönetim, keklik eti üretimi
12 Alternatif kanatlı işletmelerinde biyogüvenlik
13 Kaz, ördek, sülün ve keklikte görülen bazı hastalıklar ve korunma
14 Türkiye ve AB’ de alternatif kanatlı türleri üretimi ile ilgili yasa ve yönetmelikler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Koçak, Ç. Özkan S. 2000. Bıldırcın, Sülün ve Keklik Yetiştiriciliği, Ege Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları no: 538, 67 s.İzmir
Koçak, Ç. Yalçın S. 1993. Ördek Yetiştirme, Ege Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları.40 s. İzmir
Sarıca, M., Camcı Ö., Selçuk E. 1998. Bıldırcın, Sülün, Keklik ve Devekuşu Yetiştiriciliği.OMÜ. Ziraat Fak. Ders kitabı, No:10, 131 s.,Samsun.
Arslan C. 2013. Kaz besleme ve Yetiştiriciliği. Medipres Matbaacılık, 140 s., Kars.
Buckland, R., Guy, G. 2002. Goose Production. FAO Animal Production and Health Paper 154, Rome.
Woodard, A.E., Ernst, RA.,Vohra, P.,Nelson L., Pricie, F.C. 1978. Raising game birds.University of California, Division of Agricultural Sciences, Leaflet no:21046. P:23
Sheraw, D. 1975. Succesfull Duck and Goose Raising. strombeg publishing company, minnesota,205 p.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sitemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 1 3 2 2 1 1 1 2 3 0 0 0
OK2 3 5 1 1 1 2 2 1 1 1 0 0 0
OK3 4 1 3 3 1 1 3 1 1 1 0 0 0
OK4 5 5 4 2 3 1 2 1 1 2 0 0 0
OK5 5 2 3 1 4 2 1 1 4 1 0 0 0
OK6 3 1 1 2 3 1 1 1 3 1 0 0 0
OK7 2 2 1 4 2 1 1 1 3 2 0 0 0
OK8 4 5 2 1 3 1 1 1 3 2 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr