1 | Dersin Adı: | ALTERNATİF KANATLI HAYVAN YETİŞTİRİCİLİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | ZOO3426PDS |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİLGEHAN YILMAZ DİKMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Bilgehan Yılmaz Dikmen Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Görükle- Bursa bilgehan@uludag.edu.tr 224 2941569 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sülün, keklik, ördek ve kaz yetiştiriciliği ile ilgili kuramsal ve uygulanabilir temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sülün, keklik, ördek ve kaz gibi alternatif kanatlı türleri yetiştiriciliği hakkında bilgi edinme, bu bilgileri mesleki alanda uygulayarak gelişimine katkıda bulunur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dünya’ da ve Türkiye’ de kaz, ördek, sülün ve keklik yetiştiriciliğine genel bir bakış | |
2 | Kaz, ördek, sülün ve kekliklerde morfolojik, fizyolojik ve davranışsal özellikler | |
3 | Kaz, ördek, sülün ve kekliklerde kuluçka tekniği | |
4 | Kaz, ördek, sülün ve keklik yetiştiriciliğinde barınaklar - ekipmanlar | |
5 | Kaz ırkları | |
6 | Kazlarda bakım ve yönetim | |
7 | Kaz ürünleri üretimi- Kaz tüyü, kaz ciğeri | |
8 | Ördek Irkları, ördeklerde bakım ve yönetim | |
9 | Pekin ördeği yetiştiriciliği | |
10 | Sülün ırkları, sülünlerde bakım ve yönetim, sülün eti üretimi | |
11 | Keklik ırkları, kekliklerde bakım ve yönetim, keklik eti üretimi | |
12 | Alternatif kanatlı işletmelerinde biyogüvenlik | |
13 | Kaz, ördek, sülün ve keklikte görülen bazı hastalıklar ve korunma | |
14 | Türkiye ve AB’ de alternatif kanatlı türleri üretimi ile ilgili yasa ve yönetmelikler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Koçak, Ç. Özkan S. 2000. Bıldırcın, Sülün ve Keklik Yetiştiriciliği, Ege Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları no: 538, 67 s.İzmir Koçak, Ç. Yalçın S. 1993. Ördek Yetiştirme, Ege Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları.40 s. İzmir Sarıca, M., Camcı Ö., Selçuk E. 1998. Bıldırcın, Sülün, Keklik ve Devekuşu Yetiştiriciliği.OMÜ. Ziraat Fak. Ders kitabı, No:10, 131 s.,Samsun. Arslan C. 2013. Kaz besleme ve Yetiştiriciliği. Medipres Matbaacılık, 140 s., Kars. Buckland, R., Guy, G. 2002. Goose Production. FAO Animal Production and Health Paper 154, Rome. Woodard, A.E., Ernst, RA.,Vohra, P.,Nelson L., Pricie, F.C. 1978. Raising game birds.University of California, Division of Agricultural Sciences, Leaflet no:21046. P:23 Sheraw, D. 1975. Succesfull Duck and Goose Raising. strombeg publishing company, minnesota,205 p. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sitemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 18 | 18 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |