1 | Dersin Adı: | BİLİM TARİHİ VE COĞRAFİ DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ |
2 | Dersin Kodu: | COG1002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BAYRAM ÇETİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | bayramcetin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Genelde bilim tarihi, özelde ise coğrafya tarihi içerisinde bilgi ve bilimin üretim süreçleri ile bu süreçleri etkileyen felsefi alt yapının kavranmasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilim ve özelde coğrafya tarihi temelinde bilgi üretim süreçlerini ve bunların değişimine zemin hazırlayan felsefi alt yapıyı ve kaynakları kavramış olacak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilim, felsefe, bilim felsefesi, bilgi, bilgi felsefesi ve bilim tarihi gibi temel kavramlar. | |
2 | Bilim tarihi, bilim ve bilgi felsefesinin bilgi üretimi ile bilim tarihindeki önemi. | |
3 | Eski uygarlıklarda bilim ve felsefe | |
4 | Eski uygarlıklarda coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi. | |
5 | Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında bilim ve felsefe | |
6 | Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi. | |
7 | Rönesans ve Modern bilim ve felsefe | |
8 | Rönesans ve Modern coğrafi düşüncenin doğuşu, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi. | |
9 | Aydınlanma Çağı ve Sanayi Devriminde bilim ve felsefe | |
10 | Aydınlanma Çağı ve Sanayi Devriminde coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi. | |
11 | 19. ve 20. yüzyıllarda bilim ve felsefe | |
12 | 19. ve 20. yüzyıllarda coğrafi düşünce, coğrafi bilgi ve diğer bilimler içerisindeki önemi. | |
13 | Bilimsel Devrimlerin Yapısı-Thomas Kuhn | |
14 | Osmanlı Dönemi bilimi ve coğrafya literatürü ve coğrafi düşüncede çok paradigmalı dönem |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yıldırım, C., 1983, Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi, İstanbul. Yıldırım, C., 1995, Bilimin Öncüleri. Tübitak Popüler Bilim Kitapları. Kuhn, T. S., 2014, Bilimsel Devrimlerin Yapısı. Kırmızı Yayınları. Topdemir, H. G., Unat, Y., 2015, Bilim Tarihi. Pegem Akademi. Çüçen, A. K., 2017, Bilim Felsefesine Giriş. Sentez Yayıncılık. Beart, P., 2017, Sosyal Bilimler Felsefesi Pragmatizme Doğru. Küre Yayınları. Gordon, S., 2015, Sosyal Bilimler Tarihi ve Felsefesi. Küre Yayınları. Holt-Jensen, A., 2017, Coğrafya Tarihi, Felsefesi ve temel Kavramları. İdil Yayıncılık. Özgüç, N., Tümertekin, E., 2000, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |