Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABANCI DİL II (FRANSIZCA)
1 Dersin Adı: YABANCI DİL II (FRANSIZCA)
2 Dersin Kodu: YAD122
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Fransızca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HANDE ŞEKER ÇİFTÇİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör. Hande Şeker Çiftçi
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hseker@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere hedef yabancı dil (Fransızca) ile ilgili temel iletişim becerilerini, konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mesleki gelişimi ve yaşam boyu öğrenmeyi desteklemek adına yabancı kaynaklardan yaralanabilmesi için gerekli olan alt yapıyı sağlama.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. Hedeflenen dilde iletişim hedefleri için gerekli becerileri ve akademik çalışmalar için gerekli altyapıyı oluşturur.;
2 Temel düzeyde dil bilgisi kazanımını sağlar. Hedef dille ilgili genel kültür bilgisini geliştirir. Günlük hayatta karşılaşılan ifadeleri kullanabilme becerisi edinir.;
3 Hedef dilde okunan temel düzeydeki metinleri anlar ve açıklar, kullanılan kelimeleri öğrenir ve aktif olarak kullanır.;
4 Hedef dilde temel düzeyde yazabilme yetkinliği kazanır. Bu doğrultuda, kısa paragraf, mail, bilgi notu vb. yazı yazabilme yeteneği edinir.;
5 Temel düzeyde dinlediğini anlama yetkinliği kazanır. Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder, sorulara cevap verir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş. Ders içeriği ve değerlendirme esasları ile ilgili bilgilendirme.
2 Giriş fiilleri, tanıtma, giriş sözcük bilgisi, sayılar
3 "Quel" soru kalıbıyla soru sormak ve cevap vermek
4 Ne,kim, nasıl,nerede, ne kadar...soru kalıplarını öğrenmek ve cevap vermek
5 Saatleri ve günleri sormayı ve cevap vermeyi öğrenmek
6 "du,de la, des" articles partitifs olumlu ve olumsuz kullanımını öğrenmek
7 Gösterme sıfatları (ce,cet,cette,ces)
8 2.grup ve diğer grup fillerin çekimlerini öğrenmek
9 Yakın Gelecek zaman "aller+infinitif"
10 Yerleşim ve adres bildirimi, yönler, birleşik tanımlıklar (au,à la,aux)
11 "istemek, zorunda olmak ve yapabilmek" fiilleri ve geniş zamankullanımını öğrenmek
12 Nicelik bildirmeyi öğrenme (un litre de..deux kilos de..)
13 Geçmiş zaman çekim ve kullanımını öğrenmek
14 Geçmiş zaman kullanarak bir mektup, mail. vs yazmak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Grammaire Progressive du Français avec 440 exercices
(Niveau débutant-Les éditions CLE)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Test
Açıklama Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan çoktan seçmeli sorulardan oluşan sınav.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 56
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,87
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr