Dr. Ögr. Üyesi Burcu ERBAYKENT TEPEDELEN e-posta: berbaykent@uludag.edu.tr 0 224 29 42847 Fen-Edebiyat Fakültesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında apoptozun tanımı, hücre ölüm tipleri, apoptozun aktivasyonu ve regülasyonu, apoptoz ile ilişkili hastalıklar ve tedaviler ile apoptozun belirlenmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi planlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Konuyla ilgili çalışan araştırma laboratuvarlarında lisans üstü eğitimlerine katkıda bulunur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hücre ölümünün ve çeşitlerinin tanımını yapabilme;
Apoptozun belirlenmesinde kullanılan yöntemler: Morfolojik görüntüleme yöntemleri
12
Apoptozun belirlenmesinde kullanılan yöntemler: Histokimyasal yöntemler
13
Apoptozun belirlenmesinde kullanılan yöntemler: Biyokimyasal yöntemler
14
Apoptozun belirlenmesinde kullanılan yöntemler: İmmünolojik yöntemler
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. When Cells Die II: A Comprehensive Evaluation of Apoptosis and Programmed Cell Death; Editors: Richard A. Lockshin, Zahra Zakeri 2. Apoptosis and Cancer: Methods and Protocols, 2nd edition; Editors: Gil Mor, Ayesha B. Alvero 3. Apoptosis, Methods and Protocols Second Edition; Editors: Peter Erhardt, Ambrus Toth
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı sınav
Açıklama
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
52
52
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU