e-posta: npyilmaz@uludag.edu.tr Tel: +90(224)29 42232 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü A Blok, Kat:3 Oda No: 311 Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle/ BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına öğretmeni olacakları derslerin öğretim programlarını tüm yönleriyle kavramalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adayları K-8 düzeyinde Bilişim Teknolojileri ve Yazım dersinin öğretim programını bütün yönleriyle tanıyarak mesleğe başlayacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Program türlerini ayırt edebilme.;
2
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi programlarını tüm yönleriyle kavrama.;
3
Bilişim Bilimi Ders Programı'nı tüm yönleriyle kavrama.;
4
Bilişim teknolojileri öğretmen yeterliklerini kavrama.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin içeriği, yöntemi ve kaynakları hakkında öğrencileri bilgilendirme.
2
Program Türleri
3
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı (5 ve 6. Sınıflar )- Programının felsefesi, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
4
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı- Programının kazanımları ve içeriği
5
Programın Uygulanması
6
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı- Programın ölçme ve değerlendirme yaklaşımı
7
Yazılım Dersi Programı (1-4. Sınıflar )- Programının felsefesi, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
8
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı- Programının kazanımları ve içeriği
9
Bilişim Bilimi Dersi Programı (Kur 1-2)-Programının felsefesi, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
10
Bilişim Bilimi Dersi Programı (Kur 1-2)- Programının kazanımları ve içeriği
11
Programların Karşılaştırılması
12
Bilişim Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi
Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görev ve Çalışma Esasları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Altun, E. (Ed.) (2009). Özel Öğretim yöntemleri I-II (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin), Ankara: Pegem Yay. 2. MEB (2017). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı. (Ortaokul 5 ve 6. sınıflar). Ankara: MEB. 3. MEB (2018). Bilgisayar Bilimi dersi (KUR 1-2) Öğretim Programı. Ankara: MEB. 4. Şahin, S. (Ed.). (2010). Özel Öğretim yöntemleri I-II (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin), Ankara: Pegem Yay.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Çoktan seçmeli test
Açıklama
Vize ve final sınavlarında çoktan seçmeli testler kullanılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
12
12
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
12
12
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,13
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU