Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KLASİK DÖNEM SERAMİĞİ
1 Dersin Adı: KLASİK DÖNEM SERAMİĞİ
2 Dersin Kodu: ARK3082
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Reyhan Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059
E-posta: reyhansahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Klasik Dönem Seramiklerinin kap formu ve bezeme üslupları ışığında, fonksiyonel ve kronolojik bakımdan tanımlayabilme yetisinin kazanılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Klasik Dönem Seramiklerini tanımlayabilme yetisinin kazanılması.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Klasik Dönem Seramik terminolojisini doğru kullanabilme;
2 Klasik Dönem Seramik Gruplarını ayırt edebilme ;
3 Klasik Dönem Figürlü vazolarını üslup özellikleri ışığında tarihleyebilme.;
4 Klasik Dönem Siyah firnisli seramiğini kap formlarının gelişimine göre sınıflandırabilme.;
5 Klasik Dönem Kaba seramiklerini form ve fonksiyonlarına göre sınıflandırabilme ve kronolojik değişilerini ayırt edebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 GIRIŞ: Klasik Dönem Yunan Dünyası’na Genel Bakış, Klasik Dönem Seramik Terminolojisi, Araştırma tarihi, kronolojisi
2 Kırmızı Figür Tekniğinin tanımı ve araştırma tarihi ve Kronolojisi
3 MÖ 6. YY. Sonu- 5. YY BAŞLARI: BILINGUAL VAZOLAR ve Öncüler
4 MÖ 5. YY İlk yarısı: Siyah Figür ve Panathenaia Vazoları
5 Geç Arkaik Çağ Kırmızı Figür Ressamları (MÖ 500-480/470)
6 Erken Klasik Çağ Kırmızı Figür Ressamları (MÖ 470-450/440)
7 Klasik Çağ Kırmızı Figür Ressamları (MÖ 450-420)
8 Zengin Üslup Ve Meidias Ressamı (MÖ 420-400)
9 Kerç Vazoları ve MÖ 4. Yy Kırmızı Figürlü Vazoları
10 Siyah Firnisli Kaplar: Geç Arkaik Dönem’den-MÖ 4. Yy’aa kadar
11 MÖ 4. Yy siyah firnisli kaplar
12 Klasik Dönem günlük kullanım seramikleri: Mutfak kapları, Pişirme Kapları
13 Klasik Dönem nakliye kapları/nakliye amphorları
14 Klasik Dönem kandilleri ve diğer pişmiş toprak objeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Boardman, J., Kırmızı Figürlü Atina Vazoları: klasik Dönem, çev. B. N. Öz, İstanbul, 2017
Boardman, J., Kırmızı Figürlü Atina Vazoları: Arkaik Dönem, çev. G. Ergin, İstanbul, 2002
- Beazley, J. D., Attic Red-Figure Vase- Painters, Oxford, 1963.
-Rotroff 1997 S. I. Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian and Imported Wheelmade Tableware and Related Material. Agora 29. Princeton/New Jersey 1997.
-Sparkes – Talcott 1970 B. Sparkes – L. Talcott, Black and Plain Pottery of the 6th, 5 th, and 4th Centuries
B.C. Agora 12. Princeton, New Jersey 1970.
- Trendall, A. D., Red Figure Vases of South Italy and Sicily, New York, 1989.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama Sınavlarla sonuç odaklı bilginin hatırlanması, ödevlerle ölçme ve muhakemeye dayalı araştırma yönlerinin geliştirilmesi sağlanır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 5 2 2 2 2 2 2 2 1 5 2
OK2 1 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 5
OK3 2 1 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4
OK4 1 1 2 2 2 2 2 5 5 1 1 1
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr