1 | Dersin Adı: | KLASİK DÖNEM SERAMİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | ARK3082 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Reyhan Şahin |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 E-posta: reyhansahin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Klasik Dönem Seramiklerinin kap formu ve bezeme üslupları ışığında, fonksiyonel ve kronolojik bakımdan tanımlayabilme yetisinin kazanılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Klasik Dönem Seramiklerini tanımlayabilme yetisinin kazanılması. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | GIRIŞ: Klasik Dönem Yunan Dünyası’na Genel Bakış, Klasik Dönem Seramik Terminolojisi, Araştırma tarihi, kronolojisi | |
2 | Kırmızı Figür Tekniğinin tanımı ve araştırma tarihi ve Kronolojisi | |
3 | MÖ 6. YY. Sonu- 5. YY BAŞLARI: BILINGUAL VAZOLAR ve Öncüler | |
4 | MÖ 5. YY İlk yarısı: Siyah Figür ve Panathenaia Vazoları | |
5 | Geç Arkaik Çağ Kırmızı Figür Ressamları (MÖ 500-480/470) | |
6 | Erken Klasik Çağ Kırmızı Figür Ressamları (MÖ 470-450/440) | |
7 | Klasik Çağ Kırmızı Figür Ressamları (MÖ 450-420) | |
8 | Zengin Üslup Ve Meidias Ressamı (MÖ 420-400) | |
9 | Kerç Vazoları ve MÖ 4. Yy Kırmızı Figürlü Vazoları | |
10 | Siyah Firnisli Kaplar: Geç Arkaik Dönem’den-MÖ 4. Yy’aa kadar | |
11 | MÖ 4. Yy siyah firnisli kaplar | |
12 | Klasik Dönem günlük kullanım seramikleri: Mutfak kapları, Pişirme Kapları | |
13 | Klasik Dönem nakliye kapları/nakliye amphorları | |
14 | Klasik Dönem kandilleri ve diğer pişmiş toprak objeler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Boardman, J., Kırmızı Figürlü Atina Vazoları: klasik Dönem, çev. B. N. Öz, İstanbul, 2017 Boardman, J., Kırmızı Figürlü Atina Vazoları: Arkaik Dönem, çev. G. Ergin, İstanbul, 2002 - Beazley, J. D., Attic Red-Figure Vase- Painters, Oxford, 1963. -Rotroff 1997 S. I. Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian and Imported Wheelmade Tableware and Related Material. Agora 29. Princeton/New Jersey 1997. -Sparkes – Talcott 1970 B. Sparkes – L. Talcott, Black and Plain Pottery of the 6th, 5 th, and 4th Centuries B.C. Agora 12. Princeton, New Jersey 1970. - Trendall, A. D., Red Figure Vases of South Italy and Sicily, New York, 1989. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Sınavlarla sonuç odaklı bilginin hatırlanması, ödevlerle ölçme ve muhakemeye dayalı araştırma yönlerinin geliştirilmesi sağlanır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |