Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ESKİ YUNANCA I
1 Dersin Adı: ESKİ YUNANCA I
2 Dersin Kodu: ARK2055
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF BURCU ÖZKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Elif Burcu Özkan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Elif Burcu Özkan
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2942850/ e-mail: eburcuozkan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eski Yunanca temel gramer bilgilerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Eski Yunanca arkeolojik terimleri etimolojik özellikleriyle öğrenme, temel düzeyde Eski Yunanca metin çevirisi, basit yazıt ve sikke çevirisi yapabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eski Yunan alfabesindeki harfleri ve aksanı tanıyabilme.;
2 Eski Yunanca dilinin temel gramerini öğrenebilme.;
3 Eski Yunanca’daki fiil, isim ve sıfat çekimlerini ayırt edebilme. ;
4 Eski Yunanca dilinde en sık kullanılan kelimeleri tanıyabilme.;
5 Eski Yunanca-Türkçe, Türkçe-Eski Yunanca basit çeviri yapabilme;
6 Eski Yunanca arkeolojik terimleri etimolojik özellikleriyle öğrenme;
7 Basit yazıtları ve sikkeleri tercüme edebilme;
8 Yazıtlardaki kısaltmaları öğrenme;
9 Modern dillerde kullanılan Eski Yunanca kökenli kelimeler öğrenebilme;
10 Eski Yunanca edatlar öğrenip bilinmeyen bileşik kelimeleri tahmin edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yunan Alfabesi ve tarihçesi, Diftonglar, Spiritus, Vokaller, Accentus, Active Praesens'in indicative, infinitive. imperative çekimi, articulum, noktalama işaretleri.
2 Fiiller, Şimdiki Zaman ve Şimdiki Hikâye Zamanı çekimi
3 İsimler, Artikeller, Hal ekleri, 1. çekim dişil isimler
4 1. çekim eril isimler
5 Arkeolojik terminoloji, terimlerin etimolojik açıklamaları
6 Gelecek Zaman ve Hikâye Zamanı Çekimi
7 İkinci çekim eril isimler,
8 "olmak" fiilinin çekimleri
9 Sıfatlar
10 Zaman Artması (Augmentum Temporale), Contractionlu isimler ve sıfatlar.
11 Sıfat gibi kullanılan ifadeler
12 Sıfatların Dereceleri
13 Zarf, İşaret Sıfatları
14 Şimdiki Hikâye ve Geçmiş Hikâye zamanları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Taşlıklıoğlu, Z., Grekçe Gramer ve Syntaks, İstanbul, 1968
- Şentuna, C., Yunanca Gramer, Ankara, 1981.
- Cluzeau, F., Yunanca Gramer Notları (henüz yayınlanmamıştır)
- Sandalcı, S., Eski Yunanca Dilbilgisi ve Cümle Yapısı, İstanbul, 2006.
- Hillard, A. E., Elementary Greek Exercises, Londra, 1998.
- Sinanoğlu. S., Şentuna, C., Yunanca Uygulama Kitabı, Ankara, 1981
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama Gramer, sentaks, epigrafi ve etimoloji
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 4 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 4 1 4 5 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 4 1 4 5 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 4 1 4 5 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 4 1 4 5 1 1 1 1
OK5 1 1 1 1 4 1 4 5 1 1 1 1
OK6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK9 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK10 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr