1 | Dersin Adı: | ESKİ YUNANCA I |
2 | Dersin Kodu: | ARK2055 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF BURCU ÖZKAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Elif Burcu Özkan |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Elif Burcu Özkan Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2942850/ e-mail: eburcuozkan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Eski Yunanca temel gramer bilgilerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Eski Yunanca arkeolojik terimleri etimolojik özellikleriyle öğrenme, temel düzeyde Eski Yunanca metin çevirisi, basit yazıt ve sikke çevirisi yapabilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yunan Alfabesi ve tarihçesi, Diftonglar, Spiritus, Vokaller, Accentus, Active Praesens'in indicative, infinitive. imperative çekimi, articulum, noktalama işaretleri. | |
2 | Fiiller, Şimdiki Zaman ve Şimdiki Hikâye Zamanı çekimi | |
3 | İsimler, Artikeller, Hal ekleri, 1. çekim dişil isimler | |
4 | 1. çekim eril isimler | |
5 | Arkeolojik terminoloji, terimlerin etimolojik açıklamaları | |
6 | Gelecek Zaman ve Hikâye Zamanı Çekimi | |
7 | İkinci çekim eril isimler, | |
8 | "olmak" fiilinin çekimleri | |
9 | Sıfatlar | |
10 | Zaman Artması (Augmentum Temporale), Contractionlu isimler ve sıfatlar. | |
11 | Sıfat gibi kullanılan ifadeler | |
12 | Sıfatların Dereceleri | |
13 | Zarf, İşaret Sıfatları | |
14 | Şimdiki Hikâye ve Geçmiş Hikâye zamanları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Taşlıklıoğlu, Z., Grekçe Gramer ve Syntaks, İstanbul, 1968 - Şentuna, C., Yunanca Gramer, Ankara, 1981. - Cluzeau, F., Yunanca Gramer Notları (henüz yayınlanmamıştır) - Sandalcı, S., Eski Yunanca Dilbilgisi ve Cümle Yapısı, İstanbul, 2006. - Hillard, A. E., Elementary Greek Exercises, Londra, 1998. - Sinanoğlu. S., Şentuna, C., Yunanca Uygulama Kitabı, Ankara, 1981 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama | Gramer, sentaks, epigrafi ve etimoloji |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 4 | 56 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 4 | 48 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |