1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN ve ÖYKÜ |
2 | Dersin Kodu: | TDE0505 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Arş. Gör. Dr. Zuhal Eroğlu Koşan |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: zuhaleroglu@uludag.edu.tr Tel: 0 224 27 55 079 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türk edebiyatının gelişimini ve dünya edebiyatı içindeki yerini öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Çağdaş Türk edebiyatını roman ve öykü örneklerinden hareketle tanımak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Roman ve öykü türünün Dünya edebiyatında ve Türk edebiyatında gelişimi | |
2 | Roman ve öykü türünün Dünya edebiyatında ve Türk edebiyatında gelişimi | |
3 | Roman ve öyküleri analiz etmeye yardımcı olacak anlatı teknikleri | |
4 | Metin incelemeleri | |
5 | Metin incelemeleri | |
6 | Metin incelemeleri | |
7 | Metin incelemeleri | |
8 | Metin incelemeleri | |
9 | Metin incelemeleri | |
10 | Metin incelemeleri | |
11 | Metin incelemeleri | |
12 | Metin incelemeleri | |
13 | Metin incelemeleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi, Öncü Kitap, Ankara, 2000. İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006. İsmail Çetişli, Metin Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları, Ankara 2006. Cevdet Kudret, Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2008. Sevim Kantarcıoğlu, Edebiyat Akımları,-Platon'dan Derrida’ya, Paradigma Yayınları,İstanbul,2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |