Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN ve ÖYKÜ
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN ve ÖYKÜ
2 Dersin Kodu: TDE0505
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Arş. Gör. Dr. Zuhal Eroğlu Koşan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: zuhaleroglu@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 27 55 079
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk edebiyatının gelişimini ve dünya edebiyatı içindeki yerini öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çağdaş Türk edebiyatını roman ve öykü örneklerinden hareketle tanımak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çağdaş Türk edebiyatının gelişimini öğrenir.;
2 Roman ve öykü türlerini öğrenir.;
3 Çağdaş Türk Edebiyatına ait roman ve öyküleri yorumlayabilir.;
4 Çağdaş Türk edebiyatı öykü ve romanlarında ortak unsurları öğrenir.;
5 Çağdaş Türk edebiyatının yazarlarını yakından tanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Roman ve öykü türünün Dünya edebiyatında ve Türk edebiyatında gelişimi
2 Roman ve öykü türünün Dünya edebiyatında ve Türk edebiyatında gelişimi
3 Roman ve öyküleri analiz etmeye yardımcı olacak anlatı teknikleri
4 Metin incelemeleri
5 Metin incelemeleri
6 Metin incelemeleri
7 Metin incelemeleri
8 Metin incelemeleri
9 Metin incelemeleri
10 Metin incelemeleri
11 Metin incelemeleri
12 Metin incelemeleri
13 Metin incelemeleri
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi, Öncü Kitap, Ankara, 2000.
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006.
İsmail Çetişli, Metin Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları, Ankara 2006.
Cevdet Kudret, Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2008.
Sevim Kantarcıoğlu, Edebiyat Akımları,-Platon'dan Derrida’ya, Paradigma Yayınları,İstanbul,2009.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK2 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK3 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK4 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK5 1 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr