Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜHENDİSLER İÇİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ ve UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: MÜHENDİSLER İÇİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ ve UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: OTO4045
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MURAT YAZICI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Arş.Gör.Dr. Harun Güçlü
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: myazici@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı Sonlu Elemanlar Metodu kullanarak temel mühendislik problemlerine çözüm üretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersin mesleki katkısı öğrenciye AR-GE yetkinliği kazandırmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dersin öğrenme çıktıları, öğrencilere sonlu elemanlar paket programını kullanma becerisi kazandırmaktır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sonlu Elemanlar Yöntemine Giriş
2 Temel sonlu elemanlar: Direk çözüm metodu
3 Yay ve çubuk elemanlar
4 Kiriş elemanlar ve kafes sistemleri
5 Temel sonlu elemanlar: bir-boyutlu, iki- boyutlu, üç-boyutlu problemlerin teorik çözümleri
6 Otomotiv Sektöründe kullanılan Sonlu Elemanlar Metodu Paket Programlarının tanıtılması
7 Sonlu Elemanlar ve Rijit Parçalar
8 MSC Apex ile Ağ yapısı oluşturma
9 MSC Apex ile Lineer Statik Analizler
10 MSC Marc ile Lineer olmayan Statik Analizler
11 MSC Nastran ile Lineer ve Lineer olmayan Dinamik Analizler
12 MSC Dytran ile Explicit Dinamik Analizler
13 MSC Digimat ile Kompozit Modellemeye Giriş
14 MSC Digimat ile Tabakalı Kompozit Modelleme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Sonlu Elemanlar Yöntemine Giriş. Jacob Fish, Ted
Belytschko, Nobel Yayınları.
2. Fundamentals of Finite Element Analysis. David V.
Hutton, McGraw-Hill, 2003.
3. Numerical Methods for Engineers. Steven Chapra,
Raymond Canale, McGraw-Hill, 2014.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı Sınav ile yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 7 21
Ödevler 0 15 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 4 4 3 3 3 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr