Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
REHBERLİK ve ÖZEL EĞİTİM
1 Dersin Adı: REHBERLİK ve ÖZEL EĞİTİM
2 Dersin Kodu: İÖMB4006
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ŞANVER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. M.Emin AY, Prof. Dr. M. Akif KILAVUZ, Prof. Dr. İsmail SAĞLAM, Doç.Dr. Turgay GÜNDÜZ, Dr. Öğr. Üyesi Ümmügül Betül KANBUROĞLU ERGÜN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: 1-Doç. Dr. Mehmet ŞANVER
mehmetsanver@hotmail.com
60114, Cep.: 0532 207 56 31
2-Doç. Dr. Naci KULA
mnacikula@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Rehberlik dersinin temel amacı; değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Rehberliğin tanımını öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme.;
2 Okullardaki RPD anlayışını ve RPD'deki yanlış anlayışları kavrayabilme.;
3 Her eğitim kademesinde öğretmenin RPD'deki rolünü ve önemini bilme.;
4 Eğitsel, kişisel ve rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıklayabilme.;
5 Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını açıklayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetlerinin yeri ve önemi. Öğrenci Kişilik Hizmetleri
2 Rehberliğin amacı, temeli ve ilkeleri. Okullarda rehberlik hizmetleri.
3 Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri. Okulöncesi eğitimde rehberlik hizmetleri.
4 İlköğretimde rehberlik hizmetleri. Ortaöğretimde rehberlik hizmetleri.
5 Gelişimsel rehberlik yaklaşımı ve kapsamlı gelişimsel rehberlik programları.
6 Rehberlik türleri: Kişisel rehberlik.
7 Eğitim sürecinde kişisel rehberlik hizmetleri
8 Rehberlik türleri: Eğitsel rehberlik.
9 Arasınav
10 Eğitim sürecinde eğitsel rehberlik hizmetleri
11 Rehberlik türleri: Mesleki rehberlik.
12 Eğitim sürecinde mesleki rehberlik hizmetleri
13 Bireyi tanıma teknikleri
14 Bireyi tanıma teknikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -YEŞİLYAPRAK, B. (2009). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay.
-KUZGUN, Y. (Ed.). (2001). İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yay.
-CAN, G. (Ed.). (2003). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Nobel Yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Değerlendirmeler, dönem içinde öğrencilerin yaptığı sınıf etkinliklerini rubrikler ile değerlendirerek; dönem sonunda geleneksel (test ya da yazılı sınavlar) ve alternatif (kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, yapılandırılmış grid gibi) ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 96 96
Toplam İş Yükü 182
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr