Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: İÖMB4001
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET EMİN AY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Mehmet Emin Ay Bursa Uludağ Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi, 0224 2431066-60403
mehmeteminay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları konuları ile ilgili ve deneyimli hale gelmeleri amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme süreci ve öğretim stratejilerini hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenir.;
3 Öğretim yöntemlerinin uygulama ile ilişkisini kavrar.;
4 Öğretim araç ve gereçlerini tanır.;
5 Öğretim araç ve gereçlerini kullanma becerisi edinir.;
6 Öğretimin niteliğini arttırmadaki sorumluluğunu fark eder.;
7 İşbirliğine dayalı çalışmanın önemini fark eder.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma, ders ve kaynakların tanıtımı, ders içeriklerinin paylaşılması.
2 Din Öğretimi Programları
3 Öğretme stratejileri
4 Genel Öğretim Yöntemleri
5 Din Öğretimi Metot ve İlkeleri
6 İman Esasları Öğretimi
7 İbadet Öğretimi
8 Sure ve Dua Öğretimi
9 Din Eğitiminde Kavram Öğretimi
10 Değerler Öğretimi
11 Ayet ve Hadislerle Çalışma Öğretimi
12 Din Öğretiminde Drama Yönteminin Kullanılması
13 Ders Kitabı Örneklerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi - I
14 Ders Kitabı Örneklerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi - II
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Hacer Aşık Ev (ed.), Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, İstanbul: Lisans Yayıncılık, 2021.
• Abdulkadir Uzunöz & Vedat Aktepe, Özel Öğretim Yöntemleri (Cilt 1), 2. Baskı, Ankara: PEGEM Akademi, 2019.
• Suat Cebeci, Din Öğretimi Yöntemleri. http://www.ebsad.org/img/20140407__6321527362.pdf
• Halit Ev, “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Dramatizasyon”, D.E.Ü.İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: XXI, 2005, ss. 29-55. http://isamveri.org/pdfdrg/D00036/2005_21/2005_21_EVH.pdf
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 96 96
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0
OK4 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK6 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr