1 | Dersin Adı: | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | İÖMB4001 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET EMİN AY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Mehmet Emin Ay Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 0224 2431066-60403 mehmeteminay@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları konuları ile ilgili ve deneyimli hale gelmeleri amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Akademik gelişime katkı |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma, ders ve kaynakların tanıtımı, ders içeriklerinin paylaşılması. | |
2 | Din Öğretimi Programları | |
3 | Öğretme stratejileri | |
4 | Genel Öğretim Yöntemleri | |
5 | Din Öğretimi Metot ve İlkeleri | |
6 | İman Esasları Öğretimi | |
7 | İbadet Öğretimi | |
8 | Sure ve Dua Öğretimi | |
9 | Din Eğitiminde Kavram Öğretimi | |
10 | Değerler Öğretimi | |
11 | Ayet ve Hadislerle Çalışma Öğretimi | |
12 | Din Öğretiminde Drama Yönteminin Kullanılması | |
13 | Ders Kitabı Örneklerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi - I | |
14 | Ders Kitabı Örneklerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi - II |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Hacer Aşık Ev (ed.), Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, İstanbul: Lisans Yayıncılık, 2021. • Abdulkadir Uzunöz & Vedat Aktepe, Özel Öğretim Yöntemleri (Cilt 1), 2. Baskı, Ankara: PEGEM Akademi, 2019. • Suat Cebeci, Din Öğretimi Yöntemleri. http://www.ebsad.org/img/20140407__6321527362.pdf • Halit Ev, “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Dramatizasyon”, D.E.Ü.İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: XXI, 2005, ss. 29-55. http://isamveri.org/pdfdrg/D00036/2005_21/2005_21_EVH.pdf |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |