Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ VE MODERNLEŞMESİ
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ VE MODERNLEŞMESİ
2 Dersin Kodu: İLA3387
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ahmet DAĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Ahmet DAĞ
05063645862
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. KASIM KÜÇÜKALP
kasimkucukalp@uludag.edu.tr
0 505 732 29 06
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çağdaş Türk Düşüncesinin ve modernleşmesinin konu, yöntem, problemlerini ve düşünürleri tanımak…
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çağdaş Türk Düşüncesinin temel karakteristiklerini anlamak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencinin 19. Yüzyıl Türk Modernleşmesinin tarihsel olarak özelliklerini anlamasına yardımcı olur. ;
2 19. yüzyılın üç önemli düzenlemesi olan Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet’i doğru anlamak ve değerlendirmek… ;
3 19. Yüzyıl Türk Düşüncesinde Felsefi Akımları anlar ve değerlendirir. ;
4 Cumhuriyet Dönemi Düşünürlerinin biyografi ve fikirlerini okur ve anlar, eleştirel yaklaşımlarda bulunur. ;
5 21. Yüzyıl Türk Felsefesi ve Düşüncesinin Geleceğine dair öngörülerde ve izahlarda bulunur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 19. Yüzyıl Türk Modernleşmesinin Özelliği
2 19. Yüzyılda Üç Düzenleme (Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet)
3 19. Yüzyılda Üç Düzenleme (Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet)
4 Meşrutiyet Dönemi Gelenek-Modernlik Bağlamında Fikir Akımları (Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük)
5 Meşrutiyet Dönemi Akımları (Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük)
6 Meşrutiyet Dönemi Akımları (Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük)
7 19. Yüzyıl Türk Düşüncesinde Felsefi Akımlar (Pozitivizm, İdealizm, Spiritüalizm, Materyalizm)
8 Meşrutiyet Dönemi Düşünürleri (M. Sadık Rıfat Paşa-M. Reşit Paşa)
9 Meşrutiyet Dönemi Düşünürleri (Abdullah Cevdet-Baha Tevfik-Celal Nuri)
10 Meşrutiyet Dönemi Düşünürleri (Filibeli Ahmet Hilmi-Said Halim Paşa)
11 Meşrutiyet’ten Cumhuriyete Geçiş Düşünürleri (Ziya Gökalp-Yusuf Akçura)
12 Cumhuriyet Dönemi Sosyalist Düşünürler (Hikmet Kıvılcımlı, Kemal Tahir İdris Küçükömer)
13 Cumhuriyet Dönemi Muhafazakar Düşünürler (Nurettin Topçu, Erol Güngör, C. Meriç, İ. Özel).
14 2000 Sonrası (21. Yüzyıl) Türk Düşüncesinin Geleceği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Gökalp, Ziya. Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak, İstanbul: Ötüken Yayınları.
2. Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2013
3. M. Gültekingil, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, ed. Bora, İletişim Yayınları, İstanbul 2005.
4. Meriç, Cemil, Bu Ülke, İstanbul: İletişim Yayınları, 2017.
5. Meriç, Cemil, Mağaradakiler, İstanbul: İletişim Yayınları, 2016.
6. Said Halim Paşa, Buhranlarımız, İstanbul: İz Yayıncılık, 2010.
7. Erol Güngör İslam’ın Bugünkü Meseleleri, İstanbul: Ötüken Yayınları, 2009.
8. Filibeli Ahmet Hilmi Eserleri, Büyüyen Ay Yayınları
9. Edisyon, Osmanlıdan Cumhuriyete İslam Düşüncesinde Arayışlar İstanbul: Rağbet Yayınları, 1999.
10. Yusuf Akçura, Üç tarzı Siyaset, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 2010.
11. Hikmet Kıvılcımlı, Fetih ve Medeniyet, İstanbul: Derleniş Yayınları, 2012.
12. Nurettin Topçu, Yarınki Türkiye, İstanbul: Dergah Yayınları, 2016.
13. Nurettin Topçu, Türkiye’nin Maarif Davası, İstanbul: Dergah Yayınları, 2016.
14. Küçükömer, İdris Küçükömer, Batılılaşma: Düzenin Yabancılaşması, İstanbul: Profil Yayınları, 2014.
15. Kemal Tahir Notlar, İstanbul: İthaki Yayınları. 2011.
16. Abdullah Cevdet, Fünun ve Felsefe, Konya: Çizgi Kitabevi, 2009.
17. Baha Tevfik, Bilim ve Edebiyatta Yenileşme, Konya: Çizgi Kitabevi, 2010.
18. Çubukçu. Öner, Cumhuriyet Dönemi Türk Düşüncesi, Ankara: Bibliyotek, 2018.
19. Mardin, Şerif. Türk Modernleşmesi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler yıl içinde yapılan ara sınav ve final sınavıyla değerlendirilecektir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 2
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr