1 | Dersin Adı: | DİNLER TARİHİ I |
2 | Dersin Kodu: | İLA4017 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUHAMMET TARAKÇI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Muhammet Tarakçı Doç. Dr. Bülent Şenay Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Sayar |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
aguc@uludag.edu.tr / 2431066 – 60331 Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi Fethiye-Nilüfer |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin tarihlerini, temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilme ve diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir iletişim kurabilme becerisi edindirir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dinler Tarihine Giriş | |
2 | İlkel Kabile Dinleri | |
3 | Konfüçyanizm | |
4 | Taoizm | |
5 | Şintoizm | |
6 | Geleneksel Türk Dini | |
7 | Zerdüştilik | |
8 | Sabiilik | |
9 | Maniheizm | |
10 | Hinduizm: İnanç ve İbadet | |
11 | Hinduizm: Mezhepler ve Kutsal Kitap | |
12 | Caynizm | |
13 | Sihizm | |
14 | Budizm |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Baki Adam, Dinler Tarihi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları, 2015 - Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009; - Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002; - Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007. *Diğer Kaynaklar* - Ali İhsan Yitik, Doğu Dinleri, Ankara: İsam, 2014. - Cemil Kutlutürk, Hindu Kutsal Metinleri Upanişadlar, İstanbul: Dergah Yayınları, 2015. - Cemil Kutlutürk, Hinduizm’de Avatar İnancı, Ankara: Otto Yayınları, 2017. - Upanişadlar: İnsanlığın İlk Felsefi Metinleri, çev. Suat Ertüzün, İstanbul: Okyanus Yayıncılık, 2010. - Korhan Kaya, Budistlerin Kutsal Kitapları, Ankara: İmge Yayınları, 1999. - Konfüçyüs, Konuşmalar (Lun-Yü), çev. Muhaddere Özerdim, Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1963. - Lao Tzu, Taoizm (Tao Te Ching), çev. Muhaddere Özerdim, Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 2.bs., 1963. - Mehmet Alıcı, Kadim İran’da Din: Monoteizm’den Düalizm’e Mecusi Tanrı Anlayışı, İstanbul: Ayışığı Kitapları, 2012. - Zerdüşt, Avesta (Zerdüştilerin Kutsal Metinleri), çev. Fahriye Adsay-İbrahim Bingöl, İstanbul, Avesta yayınları, 2012. - Şinasi Gündüz, Son Gnostikler: Sabîler, Ankara: Vadi Yayınları, 2.bs., 1999. - Şinasi Gündüz, İslâm ve Sâbiîlik, İstanbul: HİKAV Yayınları, 2018. - Abdülkadir İnan, Eski Türk Dini Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi,1976. - Hikmet Tanyu, Türklerin Dinî Tarihçesi, İstanbul: Türk Kültür Yayını, 1978. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı (klasik) veya çoktan seçmeli (test) sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |