Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİNLER TARİHİ I
1 Dersin Adı: DİNLER TARİHİ I
2 Dersin Kodu: İLA4017
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUHAMMET TARAKÇI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Muhammet Tarakçı
Doç. Dr. Bülent Şenay
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Sayar
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aguc@uludag.edu.tr / 2431066 – 60331
Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi Fethiye-Nilüfer
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin tarihlerini, temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilme ve diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir iletişim kurabilme becerisi edindirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.;
2 İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.;
3 Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar.;
4 Dinleri değişik açılardan sınıflandırır.;
5 Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlâkî prensiplerini özümser.;
6 Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir.;
7 Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir.;
8 Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz eder.;
9 Dinlerde ortaya çıkan geleneksel ve modern yapıları, yeni eğilimleri yorumlar.;
10 Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dinler Tarihine Giriş
2 İlkel Kabile Dinleri
3 Konfüçyanizm
4 Taoizm
5 Şintoizm
6 Geleneksel Türk Dini
7 Zerdüştilik
8 Sabiilik
9 Maniheizm
10 Hinduizm: İnanç ve İbadet
11 Hinduizm: Mezhepler ve Kutsal Kitap
12 Caynizm
13 Sihizm
14 Budizm
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Baki Adam, Dinler Tarihi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları, 2015
- Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009;
- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002;
- Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007.
*Diğer Kaynaklar*
- Ali İhsan Yitik, Doğu Dinleri, Ankara: İsam, 2014.
- Cemil Kutlutürk, Hindu Kutsal Metinleri Upanişadlar, İstanbul: Dergah Yayınları, 2015.
- Cemil Kutlutürk, Hinduizm’de Avatar İnancı, Ankara: Otto Yayınları, 2017.
- Upanişadlar: İnsanlığın İlk Felsefi Metinleri, çev. Suat Ertüzün, İstanbul: Okyanus Yayıncılık, 2010.
- Korhan Kaya, Budistlerin Kutsal Kitapları, Ankara: İmge Yayınları, 1999.
- Konfüçyüs, Konuşmalar (Lun-Yü), çev. Muhaddere Özerdim, Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1963.
- Lao Tzu, Taoizm (Tao Te Ching), çev. Muhaddere Özerdim, Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 2.bs., 1963.
- Mehmet Alıcı, Kadim İran’da Din: Monoteizm’den Düalizm’e Mecusi Tanrı Anlayışı, İstanbul: Ayışığı Kitapları, 2012.
- Zerdüşt, Avesta (Zerdüştilerin Kutsal Metinleri), çev. Fahriye Adsay-İbrahim Bingöl, İstanbul, Avesta yayınları, 2012.
- Şinasi Gündüz, Son Gnostikler: Sabîler, Ankara: Vadi Yayınları, 2.bs., 1999.
- Şinasi Gündüz, İslâm ve Sâbiîlik, İstanbul: HİKAV Yayınları, 2018.
- Abdülkadir İnan, Eski Türk Dini Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi,1976.
- Hikmet Tanyu, Türklerin Dinî Tarihçesi, İstanbul: Türk Kültür Yayını, 1978.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı (klasik) veya çoktan seçmeli (test) sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 2 0 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK10 3 0 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr