1 | Course Title: | HISTORY OF RELIGIONS I |
2 | Course Code: | İLA4017 |
3 | Type of Course: | Compulsory |
4 | Level of Course: | First Cycle |
5 | Year of Study: | 4 |
6 | Semester: | 7 |
7 | ECTS Credits Allocated: | 6 |
8 | Theoretical (hour/week): | 2 |
9 | Practice (hour/week) : | 0 |
10 | Laboratory (hour/week) : | 0 |
11 | Prerequisites: | |
12 | Recommended optional programme components: | None |
13 | Language: | Turkish |
14 | Mode of Delivery: | Face to face |
15 | Course Coordinator: | Prof. Dr. MUHAMMET TARAKÇI |
16 | Course Lecturers: |
Prof. Dr. Muhammet Tarakçı Doç. Dr. Bülent Şenay Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Sayar |
17 | Contactinformation of the Course Coordinator: |
aguc@uludag.edu.tr / 2431066 – 60331 Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi Fethiye-Nilüfer |
18 | Website: | |
19 | Objective of the Course: | To recognize the student's study of the history of religions in the Muslim world and in the West; to understand the religions' history, basic beliefs and practices. |
20 | Contribution of the Course to Professional Development | The course provides the ability to compare religions in terms of similar, different and common points and to establish a healthy communication based on knowledge with other religious members. |
21 | Learning Outcomes: |
|
22 | Course Content: |
Week | Theoretical | Practical |
1 | Introduction to the Study of Religions | |
2 | Religions of Primitives | |
3 | Confucianism | |
4 | Taoism | |
5 | Shintoism | |
6 | Traditional Turkish Religion | |
7 | Zoroastrianism | |
8 | Sabeanism | |
9 | Manichaeism | |
10 | Hinduism: Basic Beliefs | |
11 | Hinduism: Sects and Holy Scripture | |
12 | Jainism | |
13 | Sikhism | |
14 | Buddhism |
23 | Textbooks, References and/or Other Materials: |
- Baki Adam, Dinler Tarihi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları, 2015 - Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009; - Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002; - Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007. *Diğer Kaynaklar* - Ali İhsan Yitik, Doğu Dinleri, Ankara: İsam, 2014. - Cemil Kutlutürk, Hindu Kutsal Metinleri Upanişadlar, İstanbul: Dergah Yayınları, 2015. - Cemil Kutlutürk, Hinduizm’de Avatar İnancı, Ankara: Otto Yayınları, 2017. - Upanişadlar: İnsanlığın İlk Felsefi Metinleri, çev. Suat Ertüzün, İstanbul: Okyanus Yayıncılık, 2010. - Korhan Kaya, Budistlerin Kutsal Kitapları, Ankara: İmge Yayınları, 1999. - Konfüçyüs, Konuşmalar (Lun-Yü), çev. Muhaddere Özerdim, Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1963. - Lao Tzu, Taoizm (Tao Te Ching), çev. Muhaddere Özerdim, Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 2.bs., 1963. - Mehmet Alıcı, Kadim İran’da Din: Monoteizm’den Düalizm’e Mecusi Tanrı Anlayışı, İstanbul: Ayışığı Kitapları, 2012. - Zerdüşt, Avesta (Zerdüştilerin Kutsal Metinleri), çev. Fahriye Adsay-İbrahim Bingöl, İstanbul, Avesta yayınları, 2012. - Şinasi Gündüz, Son Gnostikler: Sabîler, Ankara: Vadi Yayınları, 2.bs., 1999. - Şinasi Gündüz, İslâm ve Sâbiîlik, İstanbul: HİKAV Yayınları, 2018. - Abdülkadir İnan, Eski Türk Dini Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi,1976. - Hikmet Tanyu, Türklerin Dinî Tarihçesi, İstanbul: Türk Kültür Yayını, 1978. |
24 | Assesment |
TERM LEARNING ACTIVITIES | NUMBER | PERCENT |
Midterm Exam | 1 | 40 |
Quiz | 0 | 0 |
Homeworks, Performances | 0 | 0 |
Final Exam | 1 | 60 |
Total | 2 | 100 |
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade | 40 | |
Contribution of Final Exam to Success Grade | 60 | |
Total | 100 | |
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course | Written or multiple choice exam | |
Information |
25 | ECTS / WORK LOAD TABLE |
Activites | NUMBER | TIME [Hour] | Total WorkLoad [Hour] |
Theoretical | 14 | 2 | 28 |
Practicals/Labs | 0 | 0 | 0 |
Self Study and Preparation | 14 | 10 | 140 |
Homeworks, Performances | 0 | 0 | 0 |
Projects | 0 | 0 | 0 |
Field Studies | 0 | 0 | 0 |
Midtermexams | 1 | 6 | 6 |
Others | 0 | 0 | 0 |
Final Exams | 1 | 6 | 6 |
Total WorkLoad | 186 | ||
Total workload/ 30 hr | 6 | ||
ECTS Credit of the Course | 6 |
26 | CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
LO: Learning Objectives | PQ: Program Qualifications |
Contribution Level: | 1 Very Low | 2 Low | 3 Medium | 4 High | 5 Very High |