1 | Dersin Adı: | TÜRK İSLAM EDEBİYATI METİNLERİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA2236 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ALİ İHSAN AKÇAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
M. Murat Yurtsever İletişim: muratyurtsever@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin metinlerden yola çıkarak Türk İslam Edebiyatı’nı daha iyi anlamasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders öğretiminde örnek metinlerin önemini göstermek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Metinlere genel bir bakış | |
2 | Manzum metinlerin doğası ve nazım-şiir farkı | |
3 | Şiir üslupları | |
4 | Mensur metinlerin doğası ve nesir-inşa farkı | |
5 | Nesir üslupları | |
6 | Münşeat örneği | |
7 | Mizahi metin örneği | |
8 | Şehrengiz örneği | |
9 | Methiye örneği | |
10 | Kahramanlık destanı örneği | |
11 | Aşk Mesnevisi örneği | |
12 | Gazavatname örneği | |
13 | Tezkire örneği | |
14 | Seyahatname örneği |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Hatice Aynur vd., Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VIII : Kasideye Medhiye Biçime, İşleve ve Muhtevaya Dair Tespitler, Klasik Yay., İstanbul,. 2. Hatice Aynur vd., Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları V : Mesnevi : Hikayenin Şiiri, Turkuaz Yay., İstanbul,. 3. Emine Yeniterzi, Divan Şiirinde Na’t I-II, TDV Yay., Ankara, 1993. 4. Metin Akkuş, Klasik Türk Şiirinin Anlam Dünyası: Edebi Türler ve Tarzlar, Ankara, 2006. 5. Rıdvan Canım, Divan Edebiyatında Türler, Grafiker Yayınları, Ankara, 2010. 6. Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Akçağ Yay., Ankara 2001. 7. Fahir Iz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1998. 8. Fahir Iz, Eski Türk Edebiyatında Nazım (I-II), Akçağ Yay., Ankara 1999. 9. Fevziye Abdullah Tansel, Türk-Islam Edebiyatı Türkçe Dini Metinler (I-II), Ankara Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi Yay., Ankara 1967. 10. Necla Pekolcay, Türk Islam Edebiyatı Metinleri, Kitabevi Yay., İstanbul,2002. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |