1 | Dersin Adı: | MANTIK TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA3229 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Aytekin Özel |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Aytekin Özel. Uludağ Üniversitesi, İlahiyat Fak., Fethiye Mahallesi Kırlangıç Sokak No:2B 16140 Nilüfer Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders İslam dünyasında ortaçağdan 19. y.y.’a kadarki mantık teorilerini tarihsel olarak öğretmeyi amaçlar. Yine bu ders Batı dünyasında antik dönemden 20. y.y.’a kadarki mantık teorilerini tarihsel olarak öğretmeyi amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencinin mantık tarihi bilgisi gelişir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Aristoteles'in mantığı | |
2 | Stoik mantık | |
3 | İslâm Dünyasında Klasik Geleneksel Mantığın Temel Konuları | |
4 | Fârâbî’nin mantık görüşleri | |
5 | İbn Sînâ’nın mantık görüşleri | |
6 | Gazzali’nin ve İbn Teymiyye’nin mantıksal yaklaşımları | |
7 | İbn Rüşd’ün mantıksal yaklaşımları | |
8 | Leibniz’in mantığı | |
9 | Çağdaş mantığın gelişimi | |
10 | Frege’nin Mantığı | |
11 | Çağdaş Klasik Sembolik Mantığın Temelleri | |
12 | Çağdaş Klasik Sembolik Mantığın Temelleri | |
13 | Bertrand Rusell’ın mantığı ile Wittgenstein’ın Tractatus’u | |
14 | Kipli mantık ve Saul Kripke |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
İskender Taşdelen, Mantığın Gelişimi, Eskişehir 2011. İlhan İnan, Dil Felsefesi, Eskişehir. Ayhan Çitil, Çağdaş felsefe I. Eskişehir. Tony Street, İslam Mantık Tarihi, Der. Ve çev. Harun Kuşlu, Klasik Yay., İstanbul 2014. Tahir Yaren, İslam Kültüründe Mantığa Karşı Fikirler, doktora tezi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | İki sınav uygulanır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |