Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MANTIK TARİHİ
1 Dersin Adı: MANTIK TARİHİ
2 Dersin Kodu: İLA3229
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Aytekin Özel
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Aytekin Özel.
Uludağ Üniversitesi, İlahiyat Fak., Fethiye Mahallesi Kırlangıç Sokak No:2B 16140 Nilüfer Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders İslam dünyasında ortaçağdan 19. y.y.’a kadarki mantık teorilerini tarihsel olarak öğretmeyi amaçlar. Yine bu ders Batı dünyasında antik dönemden 20. y.y.’a kadarki mantık teorilerini tarihsel olarak öğretmeyi amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin mantık tarihi bilgisi gelişir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Aristoles’in ve stoiklerin mantıklarını tanıma.;
2 İslam dünyasındaki mantık konularını ana kaynaklardan tanır.;
3 Fârâbî ve İbn Sînâ’nın mantık görüşlerini öğrenir.;
4 Gazali ve İbn Rüşd’ün mantık hakkındaki yaklaşımlarını öğrenir.;
5 İbn Teymiyye’nin Aristoteles eleştirilerini öğrenir.;
6 Çağdaş mantığın doğuşu ve gelişimini izler.;
7 Frege’nin mantıksal görüşlerini öğrenir.;
8 Bertrand Rusell ve Wittgenstein’ın diğer mantıkçıların mantıksal görüşlerini öğrenir.;
9 Saul Kripke’nin mantık görüşlerini öğrenir;
10 Çağdaş klasik sembolik mantığın temellerini tanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aristoteles'in mantığı
2 Stoik mantık
3 İslâm Dünyasında Klasik Geleneksel Mantığın Temel Konuları
4 Fârâbî’nin mantık görüşleri
5 İbn Sînâ’nın mantık görüşleri
6 Gazzali’nin ve İbn Teymiyye’nin mantıksal yaklaşımları
7 İbn Rüşd’ün mantıksal yaklaşımları
8 Leibniz’in mantığı
9 Çağdaş mantığın gelişimi
10 Frege’nin Mantığı
11 Çağdaş Klasik Sembolik Mantığın Temelleri
12 Çağdaş Klasik Sembolik Mantığın Temelleri
13 Bertrand Rusell’ın mantığı ile Wittgenstein’ın Tractatus’u
14 Kipli mantık ve Saul Kripke
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İskender Taşdelen, Mantığın Gelişimi, Eskişehir 2011.
İlhan İnan, Dil Felsefesi, Eskişehir.
Ayhan Çitil, Çağdaş felsefe I. Eskişehir.
Tony Street, İslam Mantık Tarihi, Der. Ve çev. Harun Kuşlu, Klasik Yay., İstanbul 2014.
Tahir Yaren, İslam Kültüründe Mantığa Karşı Fikirler, doktora tezi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama İki sınav uygulanır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 5 5 0 0 0 0
OK2 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 4 5 3 4 3 0 0 4 5 0 4
OK9 3 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr