Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. JALE ELDELEKLİOĞLU
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Doç Dr. Asuman YÜKSEL
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Prof. Dr. JALE ELDELEKLİOĞLU e-mail: eldelek@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin grupla psikolojik danışma hakkında genel bilgiler kazanmalarının yanında, danışma süreci ile ilgili ilke ve teknikler, danışma süreci, grupta kullanılan beceri ve teknikler hakkında da bilgi ve beceriler kazanmalarına yardımcı olmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programının amacı olan rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, psikolojik danışman ve rehber öğretmenler yetiştirmek için gerekli bir derstir.
Grupla psikolojik danışma için etik ilkeleri kavrayabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi ödev ve sınavların içeriğiyle ilgili açıklamalar
2
Grupla Psikolojik danışma nedir?Grupla Psikolojik danışmanın amacı ve ilkeleri,grup çeşitleri,Grupla Psikolojik danışma için kuramsal çerçeve
3
Grup Lideri(Grup Psikolojik Danışmanı)
4
Grupla psikolojik danışmada etik ve yasal konular
5
Grup Oluşturmak
6
Grubun Başlangıç Aşaması
7
Çalışma Haftası
8
Grubun Geçiş Aşaması
9
Grubun Eylem Aşaması
10
Grubun Sonlandırma Aşaması
11
Grup Üyeleri ve Zor Üyeler
12
Grupla Psikolojik Danışmada Etkinliklerin Kullanımı
13
Farklı Gruplarla(çocuk,ergen,yetişkin)Grupla Psikolojik Danışma
14
Dersin Değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Acar, N. V. (2004). Grupla psikolojik danışma. Ankara: Nobel Yay. Diğer Kaynaklar -Acar, N. V. 2002. Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Ankara: Nobel Yayınları -Demir, A., Koydemir,S. (2011). Grupla psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi. -Nar, R. 1987. Grup Psikoterapilerine İlk Adım, Erdem Kitapevi Yayınları. İzmir -Yalom, I.D. (1992). Grup Psikoterapistinin Teori ve Pratiği. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Performans ödevi, açık uçlu soru
Açıklama
Öğrencilerin ders kazanımlarına ulaşma düzeyleri ara sınav, yarıyıl sonu sınavlarıyla ve performans ödeviyle değerlendirilir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
32
32
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
32
32
Toplam İş Yükü
124
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,07
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU