1 |
Dersin Adı: |
18.YÜZYILDA FELSEFE |
2 |
Dersin Kodu: |
FLS2004 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
8 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
4 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi VEHBİ METİN DEMİR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğretim Üyesi V. Metin Demir vmetindemir@uludag.edu.tr; Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941831 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama becerisi kazanmak |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Ele alınan filozofların felsefi düşünceleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilmek |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Giriş: 18 Yüzyıl siyasi ve entelektüel atmosferi |
|
2 |
Madde ve düşünen töz: Descartes ve Meditasyonlar |
|
3 |
Locke: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Deneme |
|
4 |
Leibniz: Anlama Yetisi Üzerine Yeni Denemeler ve Monadoloji |
|
5 |
Berkeley'in empirik idealizmi |
|
6 |
Fransız materyalizmi: Condillac, La Mettrie, d'Holbach |
|
7 |
Fransız Aydınlanması ve Ansiklopedistler: Voltaire, d'Alambert, Diderot |
|
8 |
İktisadın doğuşu: Adam Smith |
|
9 |
Egemenlik ve milli irade: Montesque ve Rousseau |
|
10 |
Hume ve bilimin krizi |
|
11 |
Kant'ın çözümü |
|
12 |
Transandantal estetik ve mantık |
|
13 |
Transandantal Diyalektik |
|
14 |
Özgürlük ve Ahlak Yasası |
|