Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
18.YÜZYILDA FELSEFE
1 Dersin Adı: 18.YÜZYILDA FELSEFE
2 Dersin Kodu: FLS2004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi VEHBİ METİN DEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğretim Üyesi V. Metin Demir
vmetindemir@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941831
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama becerisi kazanmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ele alınan filozofların felsefi düşünceleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefe tarihi bilgisine sahip olma;
2 Felsefi problemleri anlama ve değerlendirme;
3 Felsefi problemleri ilişkilendirme;
4 Felsefi problemleri kavramlaştırma;
5 Filozofun metinleriyle probleme bakma;
6 Metinler ile problemi anlama;
7 Metinler ile problemi çözümleme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: 18 Yüzyıl siyasi ve entelektüel atmosferi
2 Madde ve düşünen töz: Descartes ve Meditasyonlar
3 Locke: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Deneme
4 Leibniz: Anlama Yetisi Üzerine Yeni Denemeler ve Monadoloji
5 Berkeley'in empirik idealizmi
6 Fransız materyalizmi: Condillac, La Mettrie, d'Holbach
7 Fransız Aydınlanması ve Ansiklopedistler: Voltaire, d'Alambert, Diderot
8 İktisadın doğuşu: Adam Smith
9 Egemenlik ve milli irade: Montesque ve Rousseau
10 Hume ve bilimin krizi
11 Kant'ın çözümü
12 Transandantal estetik ve mantık
13 Transandantal Diyalektik
14 Özgürlük ve Ahlak Yasası
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Cevizci, Aydınlanma Felsefesi, Say Yayınları, 2020
Immanuel Kant, Prolegomena, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev, sınav
Açıklama Her öğrenci dönem boyunca belirlenen konuda 3 ödev hazırlayacak 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 90 90
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 90 90
Toplam İş Yükü 326
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,87
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 3 5 4 4 4 3 4 4 4
OK2 3 4 4 3 5 5 4 3 4 4 5 4
OK3 4 5 3 4 4 4 3 4 4 5 5 5
OK4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4
OK5 4 4 5 3 5 5 4 4 4 5 5 4
OK6 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4
OK7 4 4 5 4 3 3 4 4 3 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr