1 | Dersin Adı: | BİYOFİZİK |
2 | Dersin Kodu: | FTR1007 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Engin Sağdilek |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
esagdilek@uludag.edu.tr BUÜ Tıp Fak Biyofizik AD Tel: 54045 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilere fiziğin mekanik, elektrik, manyetizma ve optik konularını temel düzeyde öğretmektir. Fiziğin temel alanlarının biyoloji ilişkisini kurmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Fizik-biyoloji ilişkisine hakim öğrenciler mesleki açıdan daha yetkin olacaklardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Biyofizik nedir? Fizik tedavi içinde fizik bilimi neden önemlidir? | |
2 | Ölçme ve birim sistemleri | |
3 | Vektörel büyüklükler ve vektörlerle işlemler | |
4 | Biyomekanik ve temel prensipler | |
5 | Kuvvet, moment, kütle, ağırlık, denge kavramları | |
6 | Basit makineler ve canlıdaki örnekleri | |
7 | Hareket, hız, ivme, momentum | |
8 | İş, güç, enerji ve termodinamiğin temel prensipleri | |
9 | Maddenin mekanik özellikleri | |
10 | Sıvı ve gazların özellikleri | |
11 | Akışkanlar mekaniği | |
12 | Elektrik ve manyetizma | |
13 | Biyoelektrik potansiyellerin genel özellikleri | |
14 | Biyolojik sinyaller |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Herman IP. Physics of the Human Body. Springer; 2006. 2. Pehlivan F. Biyofizik. 2. baskı. Hacettepe-TAŞ: 2004. 3. Çelebi G. Biyomedikal Fizik. 4. Baskı. İzmir; Barış Yayınları: 2008. 4. Serway RA. Physics: For Scientists & Engineers. Saunders; 1992. 5. Waite L, Fine J. Applied Biofluid Mechanics. McGraw-Hill Companies; 2007. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Test sınavı Klasik sınav Ödev | |
Açıklama | Sınav sonuçları önemlidir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |