Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİYOFİZİK
1 Dersin Adı: BİYOFİZİK
2 Dersin Kodu: FTR1007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Engin Sağdilek
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: esagdilek@uludag.edu.tr
BUÜ Tıp Fak Biyofizik AD
Tel: 54045
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin temel amacı, öğrencilere fiziğin mekanik, elektrik, manyetizma ve optik konularını temel düzeyde öğretmektir. Fiziğin temel alanlarının biyoloji ilişkisini kurmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Fizik-biyoloji ilişkisine hakim öğrenciler mesleki açıdan daha yetkin olacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mekanik konu ve kanunları hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Elektrik ve manyetizmanın temel ilkelerini kavrar.;
3 Işık ve ışığın temel özelliklerini açıklar.;
4 Fiziğin insan hayatındaki önemi ve özelliklerinin farkında olur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Biyofizik nedir? Fizik tedavi içinde fizik bilimi neden önemlidir?
2 Ölçme ve birim sistemleri
3 Vektörel büyüklükler ve vektörlerle işlemler
4 Biyomekanik ve temel prensipler
5 Kuvvet, moment, kütle, ağırlık, denge kavramları
6 Basit makineler ve canlıdaki örnekleri
7 Hareket, hız, ivme, momentum
8 İş, güç, enerji ve termodinamiğin temel prensipleri
9 Maddenin mekanik özellikleri
10 Sıvı ve gazların özellikleri
11 Akışkanlar mekaniği
12 Elektrik ve manyetizma
13 Biyoelektrik potansiyellerin genel özellikleri
14 Biyolojik sinyaller
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Herman IP. Physics of the Human Body. Springer; 2006.
2. Pehlivan F. Biyofizik. 2. baskı. Hacettepe-TAŞ: 2004.
3. Çelebi G. Biyomedikal Fizik. 4. Baskı. İzmir; Barış Yayınları: 2008.
4. Serway RA. Physics: For Scientists & Engineers. Saunders; 1992.
5. Waite L, Fine J. Applied Biofluid Mechanics. McGraw-Hill Companies; 2007.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Test sınavı Klasik sınav Ödev
Açıklama Sınav sonuçları önemlidir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 3 3 0 0 0 3 0 0 0 3
OK2 0 3 3 0 0 0 3 0 0 0 3
OK3 0 3 3 0 0 0 3 0 0 0 2
OK4 0 4 3 0 0 0 3 0 0 0 3
OK5 0 4 4 0 0 0 4 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr