Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELENEKSEL TÜRK HALK TİYATROSU II
1 Dersin Adı: GELENEKSEL TÜRK HALK TİYATROSU II
2 Dersin Kodu: TDE4068
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Burcu KAYA ÇAKI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Hülya TAŞ
htas@uludag.edu.tr
02242941817
Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda
Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Geleneksel Türk halk tiyatrosu geleneği içerisinde yer alan hokkabaz, çengi-köçek, meddah, kukla ve Ortaoyunu hakkında bilgi vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Geleneksel Türk halk tiyatrosu hakkında bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Halk tiyatrosu geleneği hakkında bilgi sahibi olabilme.;
2 Geleneksel Türk halk tiyatrosunun gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olma.;
3 Geleneksel Türk halk tiyatrosunun türleri hakkında bilgi sahibi olma.;
4 Hokkabaz, çengi-köçek ve kukla hakkında bilgi sahibi olma.;
5 Meddah ve Ortaoyunu hakkında bilgi sahibi olma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Geleneksel tiyatronun Türk tiyatrosu içindeki yeri
2 Türk halk tiyatrosunun doğuşu ve gelişimi
3 Geleneksel tiyatronun türleri: Halk tiyatrosu geleneği
4 Meddahlık
5 Meddahlık
6 Hokkabaz-çengi-köçek-curcunabaz
7 Kukla
8 Tuluat tiyatrosu
9 Ortaoyunu nasıl ortaya çıktı?
10 Ortaoyunu’nun bölümleri
11 Ortaoyunu’nda oyun düzeni
12 Ortaoyunu kolları, oyun yerleri ve oyuncular
13 Ortaoyunu’ndan örnekler
14 Ortaoyunu’ndan örnekler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alemdar Yalçın, Tiyatro ve Canlandırma, Akçağ Yayınları, Ankara 2002.
Metin And, Dünyada ve Bizde Gölge Oyunu, İş Bankası Yayınları, Ankara, 1977.
Metin And, Geleneksel Türk Tiyatrosu, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1985.
Metin And, Başlangıcından 1983'e Türk Tiyatro Tarihi, İletişim Yayınları, II. B., İstanbul, 1992.
Nebi Özdemir, Türk Halk Tiyatrosu?, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c., Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. Ankara, 2000.
Orta Oyunu Kitabı, Haz. Abdülkadir Emeksiz, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2001.
Özdemir Utku, Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1997.
Selim Nüzhet Gerçek, Tiyatro Tarihi, Türkiye Yayınları, İstanbul, 1944.
Ünver Oral, İbişli Kukla Oyunlarımız, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 0 4 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 3 5 4 5 3 3 3 5 4
OK2 4 5 3 4 4 5 4 4 5 5
OK3 5 4 5 3 4 4 5 5 5 5
OK4 3 4 5 5 5 4 4 3 4 5
OK5 5 4 3 5 4 5 4 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr