1 | Dersin Adı: | GELENEKSEL TÜRK HALK TİYATROSU II |
2 | Dersin Kodu: | TDE4068 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Burcu KAYA ÇAKI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Hülya TAŞ htas@uludag.edu.tr 02242941817 Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Geleneksel Türk halk tiyatrosu geleneği içerisinde yer alan hokkabaz, çengi-köçek, meddah, kukla ve Ortaoyunu hakkında bilgi vermek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Geleneksel Türk halk tiyatrosu hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Geleneksel tiyatronun Türk tiyatrosu içindeki yeri | |
2 | Türk halk tiyatrosunun doğuşu ve gelişimi | |
3 | Geleneksel tiyatronun türleri: Halk tiyatrosu geleneği | |
4 | Meddahlık | |
5 | Meddahlık | |
6 | Hokkabaz-çengi-köçek-curcunabaz | |
7 | Kukla | |
8 | Tuluat tiyatrosu | |
9 | Ortaoyunu nasıl ortaya çıktı? | |
10 | Ortaoyunu’nun bölümleri | |
11 | Ortaoyunu’nda oyun düzeni | |
12 | Ortaoyunu kolları, oyun yerleri ve oyuncular | |
13 | Ortaoyunu’ndan örnekler | |
14 | Ortaoyunu’ndan örnekler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Alemdar Yalçın, Tiyatro ve Canlandırma, Akçağ Yayınları, Ankara 2002. Metin And, Dünyada ve Bizde Gölge Oyunu, İş Bankası Yayınları, Ankara, 1977. Metin And, Geleneksel Türk Tiyatrosu, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1985. Metin And, Başlangıcından 1983'e Türk Tiyatro Tarihi, İletişim Yayınları, II. B., İstanbul, 1992. Nebi Özdemir, Türk Halk Tiyatrosu?, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c., Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. Ankara, 2000. Orta Oyunu Kitabı, Haz. Abdülkadir Emeksiz, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2001. Özdemir Utku, Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1997. Selim Nüzhet Gerçek, Tiyatro Tarihi, Türkiye Yayınları, İstanbul, 1944. Ünver Oral, İbişli Kukla Oyunlarımız, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2002. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ödevler | 0 | 4 | 32 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |