1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK ŞİİRİ II |
2 | Dersin Kodu: | TDE3026 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. M. Emir İLHAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Hülya TAŞ htas@uludag.edu.tr 0224 294 18 17 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Âşık tarzı kültür geleneğini ve bu geleneğin icra törelerini öğrenciye öğretmek. Geleneğin yüzyıllara göre değişim ve dönüşüm dinamiklerini kavratmak. Gelenek çerçevesinde oluşan sözlü ortam edebi türler hakkında bilgi edindirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Âşık tarzı kültür geleneğini öğrenmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Âşık tarzı kültür geleneğinin oluşumu ve gelişimi | |
2 | Âşık tarzı şiir geleneğinin divan şiiri ile müşterekleri | |
3 | Âşık tarzı şiir geleneğinin tekke şiiri ile müşterekleri | |
4 | Âşık tarzı kültür geleneği içinde hikâye ve hikâyecilik | |
5 | Âşık tarzı kültür geleneği içinde hikâye ve hikâyecilik geleneğinin icra bağlamı ve ortamları | |
6 | Âşık tarzı kültür geleneği içinde destan ve destancılık geleneğinin icra bağlamı ve ortamları | |
7 | Âşık tarzı kültür geleneğinde performans, icracı ve dinleyicisi | |
8 | Âşık tarzı kültür geleneğinde performans, icracı ve dinleyicisi devam | |
9 | Âşık tarzı kültür geleneğinde rüya motifi; badeli âşık halk aşığı ve kalem şuarası | |
10 | Âşık tarzı kültür geleneğinde 17 yy.: Temsilciler ve mevcut eserlerin analizi | |
11 | Âşık tarzı kültür geleneğinde 18 yy.: Temsilciler ve mevcut eserlerin analizi | |
12 | Âşık tarzı kültür geleneğinde 19 yy.:Temsilciler ve mevcut eserlerin analizi | |
13 | Âşık tarzı kültür geleneğinde 20 yy.:Temsilcileri ve mevcut eserlerin analizi | |
14 | Âşık tarzı kültür geleneğinin yazılı ve elektronik kültür ortamında icrasının meydana getirdiği etkileşim ve dönüşümler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Çobanoğlu, Özkul, 2000, Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara. İlhan Başgöz, Karac’oğlan, Pan Yay., İstanbul 1992. Türk Dili, Türk Halk Edebiyatı Özel Sayısı, Türk Dil Kurumu Yay, Ankara1968. Şükrü Elçin, Âşık Ömer, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987. Şükrü Elçin, Gevheri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987. Saim Sakaoğlu, Ercişli Emrah, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 1987. Saim Sakaoğlu, Karacaoğlan, Akçağ Yay., Ankara 2004. Umay Günay, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Akçağ Yay., Ankara 1999. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ödevler | 0 | 4 | 32 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |