Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HALK ŞİİRİ II
1 Dersin Adı: TÜRK HALK ŞİİRİ II
2 Dersin Kodu: TDE3026
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. M. Emir İLHAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Hülya TAŞ
htas@uludag.edu.tr
0224 294 18 17
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Âşık tarzı kültür geleneğini ve bu geleneğin icra törelerini öğrenciye öğretmek. Geleneğin yüzyıllara göre değişim ve dönüşüm dinamiklerini kavratmak. Gelenek çerçevesinde oluşan sözlü ortam edebi türler hakkında bilgi edindirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Âşık tarzı kültür geleneğini öğrenmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Âşık tarzı kültür geleneğinin divan ve tekke tarzı kültür gelenekleriyle müşterek ve farklılıklarını kavrayabilme.;
2 Âşık tarzı kültür geleneği içinde türetilmiş edebi türleri ve bu türlerin ayrımında kullanılacak ölçüleri öğrenebilme.;
3 Âşık tarzı şiir geleneği ve hikâyecilik geleneğini ve bu geleneklerin etrafında toplanan sosyal ortam ve alışkanlıkları öğrenebilme.;
4 Âşık tarzı hikâye ve hikâyecilik geleneğini ve bu geleneklerin etrafında toplanan sosyal ortam ve alışkanlıklar hakkında bilgi sahibi olabilme.;
5 Âşık tarzı kültür geleneğinde destan ve destancılık geleneğini ve bu geleneklerin icra ortamları ve icra törelerini öğrenebilme.;
6 17., 18., 19., ve 20. yüzyıllar içindeki gelenek temsilcilerini ve mevcut edebi ürünlerin değerlendirilmesini yapmayı öğrenebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Âşık tarzı kültür geleneğinin oluşumu ve gelişimi
2 Âşık tarzı şiir geleneğinin divan şiiri ile müşterekleri
3 Âşık tarzı şiir geleneğinin tekke şiiri ile müşterekleri
4 Âşık tarzı kültür geleneği içinde hikâye ve hikâyecilik
5 Âşık tarzı kültür geleneği içinde hikâye ve hikâyecilik geleneğinin icra bağlamı ve ortamları
6 Âşık tarzı kültür geleneği içinde destan ve destancılık geleneğinin icra bağlamı ve ortamları
7 Âşık tarzı kültür geleneğinde performans, icracı ve dinleyicisi
8 Âşık tarzı kültür geleneğinde performans, icracı ve dinleyicisi devam
9 Âşık tarzı kültür geleneğinde rüya motifi; badeli âşık halk aşığı ve kalem şuarası
10 Âşık tarzı kültür geleneğinde 17 yy.: Temsilciler ve mevcut eserlerin analizi
11 Âşık tarzı kültür geleneğinde 18 yy.: Temsilciler ve mevcut eserlerin analizi
12 Âşık tarzı kültür geleneğinde 19 yy.:Temsilciler ve mevcut eserlerin analizi
13 Âşık tarzı kültür geleneğinde 20 yy.:Temsilcileri ve mevcut eserlerin analizi
14 Âşık tarzı kültür geleneğinin yazılı ve elektronik kültür ortamında icrasının meydana getirdiği etkileşim ve dönüşümler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çobanoğlu, Özkul, 2000, Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara.
İlhan Başgöz, Karac’oğlan, Pan Yay., İstanbul 1992.
Türk Dili, Türk Halk Edebiyatı Özel Sayısı, Türk Dil Kurumu Yay, Ankara1968.
Şükrü Elçin, Âşık Ömer, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987.
Şükrü Elçin, Gevheri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987.
Saim Sakaoğlu, Ercişli Emrah, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 1987.
Saim Sakaoğlu, Karacaoğlan, Akçağ Yay., Ankara 2004.
Umay Günay, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Akçağ Yay., Ankara 1999.
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara 2012.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 0 4 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 5 4 5 3 3 4 5 4 5 3
OK2 4 5 3 4 4 5 4 4 3 4 4 5
OK3 5 4 5 3 4 4 5 5 5 3 4 4
OK4 3 4 5 5 3 4 4 3 4 5 3 4
OK5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5
OK6 4 5 3 4 4 5 4 4 3 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr