1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK ŞİİRİ I |
2 | Dersin Kodu: | TDE3025 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. M. Emir İLHAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Hülya TAŞ htas@uludag.edu.tr 0224 294 18 17 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Âşık tarzı şiir geleneğini kam, şaman, bakşı, ozan ve âşık tipleri esasında âşık tarzı şiir geleneğinin tür ve biçimleri ve bunlara bağlı örnekleri eşliğinde öğretmek, âşık tarzı şiir geleneğini meydana getirip yaşatan sanatkâr tipini sanatkâr özellikleri ve işlevleri bağlamında tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Aşık tarzı şiir geleneği hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Âşık tarzı şiir geleneğinin ortaya çıkışı ve gelişimi (kam, şaman, bakşı, ozan, âşık) | |
2 | Âşık şiirinin Türk şiir geleneği içerisindeki yeri | |
3 | Âşık tarzı şiir geleneğinin temsilcileri, özellikleri, verilen adlar | |
4 | Âşık tarzı şiir geleneğinin temsilcilerinin yetişmeleri, âşıklık kolları | |
5 | Âşıklık geleneğinin yaratma ve icra ortamları (sözlü, yazılı ve elektronik ortam) | |
6 | Âşık tarzı şiir geleneğinin nazım şekilleri ve türleri | |
7 | Âşık tarzı şiir geleneğinin nazım şekilleri ve türleri devam | |
8 | Karacaoğlanlar (16. ve 17. yüzyıl Karacaoğlanları) | |
9 | Emrahlar (Ercişli Emrah ve Erzurumlu Emrah) | |
10 | Âşık Ömer | |
11 | Gevheri | |
12 | Dadaloğlu | |
13 | Âşık Seyranî | |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Akçağ Yay, Ankara 2001. M. Fuad Köprülü, Saz Şairleri I-V, Akçağ Yay., Ankara. Türk Halk Edebiyatı Ansiklopedisi (hzl. M. Fuad Köprülü), İstanbul 1935 Ahmet Talât Onay, Türk Halk Şiirlerinin Şekil ve Nev’i, Akçağ Yay., Ankara 1996. Pertev Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat-1, Adam Yay., İstanbul 1984. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yay., İstanbul 1995. İlhan Başgöz, Karac’oğlan, Pan Yay., İstanbul 1992. Türk Dili, Türk Halk Edebiyatı Özel Sayısı, Türk Dil Kurumu Yay, Ankara1968. Şükrü Elçin, Âşık Ömer, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987. Şükrü Elçin, Gevheri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987. Saim Sakaoğlu, Ercişli Emrah, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 1987. Saim Sakaoğlu, Karacaoğlan, Akçağ Yay., Ankara 2004. Umay Günay, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Akçağ Yay., Ankara 1999. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara 2012. M. Öcal Oğuz, Halk Şiirinde Tür, Şekil ve Makam, Akçağ Yay., Ankara 2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ödevler | 0 | 4 | 32 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |