Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HALK ŞİİRİ I
1 Dersin Adı: TÜRK HALK ŞİİRİ I
2 Dersin Kodu: TDE3025
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. M. Emir İLHAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Hülya TAŞ
htas@uludag.edu.tr
0224 294 18 17
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Âşık tarzı şiir geleneğini kam, şaman, bakşı, ozan ve âşık tipleri esasında âşık tarzı şiir geleneğinin tür ve biçimleri ve bunlara bağlı örnekleri eşliğinde öğretmek, âşık tarzı şiir geleneğini meydana getirip yaşatan sanatkâr tipini sanatkâr özellikleri ve işlevleri bağlamında tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Aşık tarzı şiir geleneği hakkında bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Âşık şiiri hakkında bilgi sahibi olabilme.;
2 Âşık şiiri metinlerini anlayabilme ve analiz edebilme.;
3 Mesleki ve bilimsel etiğe sahip olabilme.;
4 Sözlü ve yazılı ürünlerin yapı ve anlatım özelliklerini kavrayabilme.;
5 Âşık şiiriyle ilgili problem ve konuları belirleyebilme ve analiz edebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Âşık tarzı şiir geleneğinin ortaya çıkışı ve gelişimi (kam, şaman, bakşı, ozan, âşık)
2 Âşık şiirinin Türk şiir geleneği içerisindeki yeri
3 Âşık tarzı şiir geleneğinin temsilcileri, özellikleri, verilen adlar
4 Âşık tarzı şiir geleneğinin temsilcilerinin yetişmeleri, âşıklık kolları
5 Âşıklık geleneğinin yaratma ve icra ortamları (sözlü, yazılı ve elektronik ortam)
6 Âşık tarzı şiir geleneğinin nazım şekilleri ve türleri
7 Âşık tarzı şiir geleneğinin nazım şekilleri ve türleri devam
8 Karacaoğlanlar (16. ve 17. yüzyıl Karacaoğlanları)
9 Emrahlar (Ercişli Emrah ve Erzurumlu Emrah)
10 Âşık Ömer
11 Gevheri
12 Dadaloğlu
13 Âşık Seyranî
14 Genel tekrar ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Akçağ Yay, Ankara 2001.
M. Fuad Köprülü, Saz Şairleri I-V, Akçağ Yay., Ankara.
Türk Halk Edebiyatı Ansiklopedisi (hzl. M. Fuad Köprülü), İstanbul 1935
Ahmet Talât Onay, Türk Halk Şiirlerinin Şekil ve Nev’i, Akçağ Yay., Ankara 1996.
Pertev Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat-1, Adam Yay., İstanbul 1984.
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yay., İstanbul 1995.
İlhan Başgöz, Karac’oğlan, Pan Yay., İstanbul 1992.
Türk Dili, Türk Halk Edebiyatı Özel Sayısı, Türk Dil Kurumu Yay, Ankara1968.
Şükrü Elçin, Âşık Ömer, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987.
Şükrü Elçin, Gevheri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., Ankara 1987.
Saim Sakaoğlu, Ercişli Emrah, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara 1987.
Saim Sakaoğlu, Karacaoğlan, Akçağ Yay., Ankara 2004.
Umay Günay, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Akçağ Yay., Ankara 1999.
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara 2012.
M. Öcal Oğuz, Halk Şiirinde Tür, Şekil ve Makam, Akçağ Yay., Ankara 2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 0 4 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 5 4 5 3 3 3 5 4 5 3
OK2 4 5 3 4 4 5 4 4 3 4 4 5
OK3 5 4 5 5 3 4 4 3 4 5 3 4
OK4 3 4 5 5 3 4 4 3 4 5 3 5
OK5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr