1 | Dersin Adı: | TÜRK DESTANLARI VE DESTAN İNCELEMELERİ II |
2 | Dersin Kodu: | TDE2032 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Burcu KAYA ÇAKI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Hülya TAŞ htas@uludag.edu.tr 0224 294 18 17 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslâmiyet'ten sonraki Türk destan geleneği hakkında bilgi vermek, Manas Destan’ı ve İslamiyet sonrası Türk destanlarını tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İslamiyet'ten sonraki Türk destanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İslamiyet’ten sonraki Türk destanlarının özellikleri | |
2 | Manas Destanı | |
3 | Manas Destanı’nın şekil, dil ve üslup özellikleri | |
4 | Manas Destanı’nda yer alan kahramanlar | |
5 | Manas Destanı’nın bölümleri | |
6 | Manas Destanı’nın motif yapısı | |
7 | Manzum dini destanlar | |
8 | Hamzaname | |
9 | Hz. Ali Cenknameleri | |
10 | Satuk Buğra Han Destanı | |
11 | Battalname | |
12 | Saltukname | |
13 | Danişmendname | |
14 | Cengizname |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bahattin Ögel, Türk Mitolojisi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1993. Emine Gürsoy Naskali, Manas Destanı, Türksoy Yayınları,1995. Faruk Sümer, “Türk Cumhuriyetlerini Meydana Getiren Eller ve Türk Destanları”, İstanbul, 1997. Fikret Türkmen-Alimcan İİnayet:Manas Destanı, AKM Yayınları, 1995. Hasan Köksal, Battalnamelerde Tip ve Motif Yapısı, 1984. Hasan Köksal, Milli Destanlarımız ve Türk Halk Edebiyatı, Üç Dal neşriyat, İstanbul, 1985. Kemal Yüce, Saltuknâme’de Tarihî, Dinî ve Efsanevi Unsurlar, Ankara, 1987. Lütfi Sezen, Halk Edebiyatında Hamzanameler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara,1991. Manas Destanı ve Etkileri Uluslararası Bilgi Şöleni, Ankara, 1998. Naciye Yıldız, Manas Destanı (W. Radloff) ve Kırgız Kültürü İle İlgili Tespit ve Tahliller; Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu TDK Yayınları, Ankara,1995. V.M Jirmunisky, Türk Kahramanlık Destanları, TDK Yayınları, Ankara, 2011. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ödevler | 0 | 4 | 32 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |