Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DESTANLARI VE DESTAN İNCELEMELERİ II
1 Dersin Adı: TÜRK DESTANLARI VE DESTAN İNCELEMELERİ II
2 Dersin Kodu: TDE2032
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Burcu KAYA ÇAKI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Hülya TAŞ
htas@uludag.edu.tr
0224 294 18 17
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslâmiyet'ten sonraki Türk destan geleneği hakkında bilgi vermek, Manas Destan’ı ve İslamiyet sonrası Türk destanlarını tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İslamiyet'ten sonraki Türk destanları hakkında bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslamiyet’ten sonraki Türk destanlarının genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma. ;
2 İslamiyet’ten önce ve İslamiyet’ten sonraki Türk destanlarını karşılaştırabilme.;
3 Manas Destan’ı hakkında bilgi sahibi olma;
4 İslamiyet’ten sonraki Türk destanları hakkında bilgi sahibi olma. ;
5 Destanlarda yer alan motifleri belirleyebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İslamiyet’ten sonraki Türk destanlarının özellikleri
2 Manas Destanı
3 Manas Destanı’nın şekil, dil ve üslup özellikleri
4 Manas Destanı’nda yer alan kahramanlar
5 Manas Destanı’nın bölümleri
6 Manas Destanı’nın motif yapısı
7 Manzum dini destanlar
8 Hamzaname
9 Hz. Ali Cenknameleri
10 Satuk Buğra Han Destanı
11 Battalname
12 Saltukname
13 Danişmendname
14 Cengizname
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bahattin Ögel, Türk Mitolojisi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1993.
Emine Gürsoy Naskali, Manas Destanı, Türksoy Yayınları,1995.
Faruk Sümer, “Türk Cumhuriyetlerini Meydana Getiren Eller ve Türk Destanları”, İstanbul, 1997.
Fikret Türkmen-Alimcan İİnayet:Manas Destanı, AKM Yayınları, 1995.
Hasan Köksal, Battalnamelerde Tip ve Motif Yapısı, 1984.
Hasan Köksal, Milli Destanlarımız ve Türk Halk Edebiyatı, Üç Dal neşriyat, İstanbul, 1985.
Kemal Yüce, Saltuknâme’de Tarihî, Dinî ve Efsanevi Unsurlar, Ankara, 1987.
Lütfi Sezen, Halk Edebiyatında Hamzanameler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara,1991.
Manas Destanı ve Etkileri Uluslararası Bilgi Şöleni, Ankara, 1998.
Naciye Yıldız, Manas Destanı (W. Radloff) ve Kırgız Kültürü İle İlgili Tespit ve Tahliller; Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu TDK Yayınları, Ankara,1995.
V.M Jirmunisky, Türk Kahramanlık Destanları, TDK Yayınları, Ankara, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 0 4 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 3 5 4 5 3 3 4 5 4
OK2 4 5 3 4 4 5 4 4 5 4
OK3 5 4 5 3 3 4 4 5 5 3
OK4 5 4 5 4 5 4 4 3 4 5
OK5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr