1 | Dersin Adı: | TÜRK DİLİ TARİHİ II |
2 | Dersin Kodu: | TDE4062 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CENGİZ ALYILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Cengiz ALYILMAZ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
calyilmaz@uludag.edu.tr 0224 294 18 85 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-143 Nolu Oda, Nilüfer /Bursa P .K.: 16059 |
18 | Dersin Web Adresi: | calyilmaz@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Türk dilinin tarihsel gelişmesi kavramak (Ural-)Altay dilleri teorisi, Türk dilinin dönemleri, tarihsel Türk dilinin yazılı (standart veya edebî) ve konuşma dil türleri ve ürünlerinden haberdar olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türk dilinin tarihsel gelişmesi kavramak (Ural-)Altay dilleri teorisini, Türk dilinin dönemlerini, tarihsel Türk dilinin yazılı (standart veya edebî) ve konuşma dil türlerini ve ürünlerini öğrenmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin kapsamı, ders sürecinde ağırlıklı olarak üzerinde durulacak konular, dersin başvuru kaynaklarının tanıtılması ve dersin yöntemi hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Karahanlılar ve Türk dili: yeni alfabe, yeni kültür ve dildeki değişmeler | |
3 | Karahanlı Türkçesi Dönemi özellikleri | |
4 | Karahanlı Türkçesi Dönemi Eserleri | |
5 | Kıpçak Türkçesi Dönemi Özellikleri | |
6 | Kıpçak Türkçesi Dönemi Eserleri | |
7 | Harezm ve Altınordu Dönemi Özellikleri | |
8 | Harezm ve Altınordu sahası eserleri | |
9 | Anadolu’ya geçiş ve Eski Anadolu Türkçesi | |
10 | Eski Anadolu Türkçesi Dönemi Eserleri | |
11 | Çağatay Türkçesi Dönemi Özellikleri | |
12 | Çağatay Türkçesi Dönemi Eserleri | |
13 | Osmanlı Türkçesi ve Eserleri | |
14 | Çağdaş Türk lehçelerinin ilk dönemleri, Bugünkü Türk lehçeleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ERCİLASUN, A. B. (2009), Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi. CAFEROĞLU, A. (1972). Türk Dili Tarihi, İstanbul. ARAT, R. R. (1991). Yusuf Has Hacib Kutadgu Bilig I Metin. Ankara. ARAT, R. R. (2006). Edib Ahmed B. Mahmud Yüknekî Atebetü’l Hakayık. Ankara. ATALAY, B. (1985, 1986). Divanü Lügat-it Türk Tercümesi. C I-IV. Ankara. ARGUNŞAH, M., YÜKSEKKAYA, S. ve TABAKLAR, Ö. (2012). Karahanlıca Harezmce Kıpçakça Dersleri. İstanbul. KARAMANLIOĞLU, A. F. (1994). Kıpçak Türkçesi Grameri. Ankara. ÖNER, M. (1998). Bugünkü Kıpçak Türkçesi. Ankara. ÜŞENMEZ, E. (2000). Eski Anadolu Türkçesinde Arkaik (Eski) Öğeler. İstanbul. ÜNLÜ, S. (2013). Çağatay Türkçesi Sözlüğü. Konya. ARGUNŞAH, M. ve GÜNER, G. (2015). Codeks Cumanicus. İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 2 | 22 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |