Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DİLİ TARİHİ II
1 Dersin Adı: TÜRK DİLİ TARİHİ II
2 Dersin Kodu: TDE4062
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CENGİZ ALYILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Cengiz ALYILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: calyilmaz@uludag.edu.tr
0224 294 18 85
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-143 Nolu Oda, Nilüfer /Bursa
P .K.: 16059
18 Dersin Web Adresi: calyilmaz@uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Türk dilinin tarihsel gelişmesi kavramak (Ural-)Altay dilleri teorisi, Türk dilinin dönemleri, tarihsel Türk dilinin yazılı (standart veya edebî) ve konuşma dil türleri ve ürünlerinden haberdar olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türk dilinin tarihsel gelişmesi kavramak (Ural-)Altay dilleri teorisini, Türk dilinin dönemlerini, tarihsel Türk dilinin yazılı (standart veya edebî) ve konuşma dil türlerini ve ürünlerini öğrenmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini kavrar.;
2 Türk dilinin tarihî süreçteki evreleri hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Türkçenin sözlü ve yazılı kaynakları hakkında farkındalık kazanır.;
4 Karahanlı Türkçesi Dönemi özellikleri ve eserleri hakkında bilgi sahibi olur.;
5 Kıpçak Türkçesi ve dönem eserleri hakkında bilgi sahibi olur.;
6 Harezm, Çağatay Türkçesi ve dönem eserleri hakkında bilgi sahibi olur;
7 Eski Anadolu Türkçesi Dönemi hakkında farkındalık kazanır.;
8 Osmanlı Türkçesi ve Çağdaş Türk lehçeleri üzerine farkındalık kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin kapsamı, ders sürecinde ağırlıklı olarak üzerinde durulacak konular, dersin başvuru kaynaklarının tanıtılması ve dersin yöntemi hakkında bilgi verilmesi
2 Karahanlılar ve Türk dili: yeni alfabe, yeni kültür ve dildeki değişmeler
3 Karahanlı Türkçesi Dönemi özellikleri
4 Karahanlı Türkçesi Dönemi Eserleri
5 Kıpçak Türkçesi Dönemi Özellikleri
6 Kıpçak Türkçesi Dönemi Eserleri
7 Harezm ve Altınordu Dönemi Özellikleri
8 Harezm ve Altınordu sahası eserleri
9 Anadolu’ya geçiş ve Eski Anadolu Türkçesi
10 Eski Anadolu Türkçesi Dönemi Eserleri
11 Çağatay Türkçesi Dönemi Özellikleri
12 Çağatay Türkçesi Dönemi Eserleri
13 Osmanlı Türkçesi ve Eserleri
14 Çağdaş Türk lehçelerinin ilk dönemleri, Bugünkü Türk lehçeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ERCİLASUN, A. B. (2009), Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi.
CAFEROĞLU, A. (1972). Türk Dili Tarihi, İstanbul.
ARAT, R. R. (1991). Yusuf Has Hacib Kutadgu Bilig I Metin. Ankara.
ARAT, R. R. (2006). Edib Ahmed B. Mahmud Yüknekî Atebetü’l Hakayık. Ankara.
ATALAY, B. (1985, 1986). Divanü Lügat-it Türk Tercümesi. C I-IV. Ankara.
ARGUNŞAH, M., YÜKSEKKAYA, S. ve TABAKLAR, Ö. (2012). Karahanlıca Harezmce Kıpçakça Dersleri. İstanbul.
KARAMANLIOĞLU, A. F. (1994). Kıpçak Türkçesi Grameri. Ankara.
ÖNER, M. (1998). Bugünkü Kıpçak Türkçesi. Ankara.
ÜŞENMEZ, E. (2000). Eski Anadolu Türkçesinde Arkaik (Eski) Öğeler. İstanbul.
ÜNLÜ, S. (2013). Çağatay Türkçesi Sözlüğü. Konya.
ARGUNŞAH, M. ve GÜNER, G. (2015). Codeks Cumanicus. İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 4 5 4 3 5 5 3 5 4 4
OK2 5 5 5 4 3 3 4 5 4 5 5 4
OK3 4 4 5 4 5 3 5 5 4 5 5 4
OK4 4 5 4 4 3 5 3 5 4 5 5 4
OK5 5 5 5 4 5 4 3 5 4 5 4 3
OK6 4 4 5 4 4 3 3 5 5 5 4 3
OK7 5 5 5 4 3 5 4 4 3 4 5 4
OK8 4 5 3 4 5 4 3 5 5 4 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr