1 | Dersin Adı: | ROMAN TAHLİLLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TDE4063 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Zuhal Eroğlu Koşan |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA zuhaleroglu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e kadar geçen süreçte Türk romanının gelişimini göstermek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e kadar geçen süreçte Türk romanının gelişimini öğrenmiş olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş | |
2 | Şemsettin Sami | |
3 | Namık Kemal | |
4 | Samipaşazade Sezai | |
5 | Ahmet Mithat Efendi | |
6 | Fatma Aliye | |
7 | Mehmed Rauf | |
8 | Halid Ziya Uşaklıgil | |
9 | Halide Edip Adıvar | |
10 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu | |
11 | Reşat Nuri Güntekin | |
12 | Peyami Safa | |
13 | Ahmet Hamdi Tanpınar | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Şerif Aktaş, Edebiyat ve Edebi Eser Üzerine Yazılar. Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden. Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil. Mehmet Kaplan, Nesillerin Ruhu. Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I. Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri. Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi. İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İsmail Çetişli, Edebiyat Sanatı ve Bilimi. İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş II, Akçağ Yayınları. İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. Robert Fulford, Anlatının Gücü, Kitle Kültürü Çağında Hikayecilik. Wesker Arnold, Yorum Dayatmak mı Açıklamak mı?. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 18 | 18 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |