Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ROMAN TAHLİLLERİ
1 Dersin Adı: ROMAN TAHLİLLERİ
2 Dersin Kodu: TDE4063
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Zuhal Eroğlu Koşan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
zuhaleroglu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e kadar geçen süreçte Türk romanının gelişimini göstermek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e kadar geçen süreçte Türk romanının gelişimini öğrenmiş olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Romanın şekil ve içerik bakımından Tanzimat'la birlikte nasıl geliştiğini öğrenir.;
2 Roman tahlil yöntemlerini öğrenir.;
3 Tanzimat dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir.;
4 Servet-i Fünun dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir.;
5 Meşrutiyet dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir.;
6 Cumhuriyet dönemi Türk romanının özelliklerini öğrenir.;
7 Tanzimat’tan Cumhuriyet’e dek roman türünde eserler veren yazarları tanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Şemsettin Sami
3 Namık Kemal
4 Samipaşazade Sezai
5 Ahmet Mithat Efendi
6 Fatma Aliye
7 Mehmed Rauf
8 Halid Ziya Uşaklıgil
9 Halide Edip Adıvar
10 Yakup Kadri Karaosmanoğlu
11 Reşat Nuri Güntekin
12 Peyami Safa
13 Ahmet Hamdi Tanpınar
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Şerif Aktaş, Edebiyat ve Edebi Eser Üzerine Yazılar.
Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden.
Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil.
Mehmet Kaplan, Nesillerin Ruhu.
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I.
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri.
Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi.
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı.
İsmail Çetişli, Edebiyat Sanatı ve Bilimi.
İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar,
İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş II, Akçağ Yayınları.
İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar.
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış.
Robert Fulford, Anlatının Gücü, Kitle Kültürü Çağında Hikayecilik.
Wesker Arnold, Yorum Dayatmak mı Açıklamak mı?.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 5 2 5 5 5 2 1 1 0 0
OK2 5 4 5 2 5 5 5 2 1 1 0 0
OK3 5 5 5 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK4 5 5 5 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK5 5 5 5 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK6 5 4 5 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK7 5 4 5 2 5 5 5 2 1 1 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr